Genfyld af farvepatroner - erfaringer efterlyses

Hej med jer

Som de fleste har erfaret er nye printerfarve patroner ret dyre confused
Men der er så også et alternativ der hedder at genfylde de gamle farvepatroner. Og dette kan klares på forskellig vis. Dels at man selv fylder, dels nogle hvor man afleverer den gamle patron og får den fyldt prof og retur med posten.

Er der nogen der har erfaringer med genfyld?
Jeg tænker både på hvad der kan anbefales og hvad ikke.

På forhånd tak.rolleyes

MVH Njord
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Njord

Jeg har prøvet at fylde en HP partron med tre farver fra Aldi. Det gik meget dårligt, fordi printeren meldte fejl. Alle lamper lyste og blinkede, så jeg troede at printeren var defekt. Da jeg satte en gammel brugt partron i virkede den igen. Måske har jeg været uheldig, selv om jeg fulgte brugsanvisningen. Pas på patronerne er ofte mærke med forkert farve.
Venlig hilsen Benfriend
Hvis du køber den rigitige farve, og dine patroner er beregnet til at blive genopfyldt, så er det ok at gøre det selv.
Ellers er det som oftest billigere og bedre at købe en original patron hvor den er billigst. Det skyldes flere ting:
1) Meget blæk er IKKE lige så tyndt flydende som originalblækket, og du risikerer derfor at ødelægge print, patron eller printer med det tykkere blæk. Du kan aldrig vide på forhånd hvor god kvaliteten er på det blæk du køber.
2) Farverne er måske ikke helt de samme, og blå bliver hurtigt tyrkis istedet. Det er ikke så fedt når man printer familie fotos man gerne vil vise frem. Det er meget sjældent muligt at kalibrere farverne på frintere
3) Hvis ikke patronen er beregnet på genopfyldning ødelægger man let patronen ved at skulle bore eller stikke i den. At "lappe" på de huller bagefter er noget lort.
4) Mange patroner har en indbygget tæller (chip) der siger noget om hvor meget du har printet (istedet for hvor meget blæk der er tilbage), og denne tæller skal nulstilles for at du kan printe på en genopfyldt patron
5) Din garanti (og reklamationsret !) på printeren er lige røget fløjten hvis du har brugt uoriginal blæk, det er imod EULA.

Alt i alt.... Du kan godt gøre det, men det kræver meget indsigt i hvad der er godt og hvad der er dårligt, og du skal også vide hvordan man reparerer printeren hvis det går galt, alternativt, skal du være villig til at miste alle de penge du bruger på genopfyldningssættet, og din printer også.
Min printer er en Dell 942 ( så vidt jeg husker )
Er der nogen der kender billigere blækleverandører end Dell??

Printeren er 3 år så den er jo ikke ny.. men omvendt fejler den intet....

MVH Njord
Jeg har en canon, som jeg har haft i 3 års tid, og har prøvet både originale, uoriginale, og genfyld. Kvalitetsmæssigt synes jeg nu ikke at der er noget der springer i øjnene, men sammenlignet med en uoriginal patron, så synes jeg at canons egne holde væsentligt længere.

Ang genfyld så købte jeg i sin tid en flaske blæk i hver farve. De kostede 150,- stk. og havde 150ml i.
Til sammenligning koster en original farvepatron idag ca 150,-

De flasker er snart 2 år gamle, og stadig halvt fyldte, så økonomien er skam iorden.
Men der er grænser for mange gange jeg har kunne genfylde da patronen tørrer ud. Også er jeg nød til at købe en original patron, da det ikke er alle uoriginale der kan genfyldes.
Det kan også være et værre svineri hvis man ikke passer på blækken.

Jeg har droppet det nu, og køber uoriginale over nettet (fra tyskland) til ca 20,- pr patron.


Efter en hurtig google fandt jeg det her:
http://shopping.kelkoo.dk/ssc-100005613-farve-patroner.html

jeg ved ikke om det er billigere?

Mvh Grandjean 

Har HP deskjet og genfylder selv uden problemer.
Mine originale patroner er måske genfyldt 15/18 gange indtil nu.

Sniffer  
Annonce
Vi køber uoriginale patroner til vores Canon Pixma IP 1500 hos http://www.trykspar.dk. Der kan vi få 3 farve + 4 sort + forsendelse (17,-) for omkring 100 kr. Dag-til-dag levering.

Udskriftskvaliteten er næsten på højde med de originale patroner, og i hvert fald god nok til os.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hej

Det emne må der være en del om på søgefunktionen. Jeg har tidligere lavet masser af vellykkede genfyldninger og efterfølgende nulstillinger af HP 56+57. Det er jeg nu ovre. Jeg har købt en Brother CW340 - en trådløs netværksprinter. Til den (og sikkert mange andre Brother modeller) er de uoriginale printerpatroner ret billige. Faktisk så billige at blækprisen ikke kan dækkes ved genfyldning af f.eks HP patroner.
Husstandens printerbehov er i øjebilkket meget stort og udgiften til patroner så lav som aldrig før. Derudover er det jo bare smart at printeren er på netværket så alle computere i huset kan printe ud. Den ene computer er faktisk en mac, men det går uden problemer. Min gamle HP printer (PSC 2110) står bare og samler støv.

mvh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis