Er det noget der virker? Trykluft

Har lidt en drøm om at få en sømpistol og en malepistol. Men da jeg ved nada om trykluft, må jeg derfor have noget hjælp. Sømpistolen har jeg fundet, men mangler en ordenlig malepistol samt et godt tryklufts anlæg. Anlægget SKAL bare være så små som muligt. Derfor har jeg kigget på http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=110801&pno=80872&pointer=0

Virker den til mit formål? Hvad vil i anbefale?
Har lidt en drøm om at få en sømpistol og en... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

hvist man skal bruge mindste af de minste en "spraydåse" med trykluft
og en airbrush.!

eller en cykel pump med malerpistol.!!!!! der køre på rubrøds kraft.!?!

Hvis man gerne vil lave et ordentligt stykke arbejde har man jo alligevel en olie/vand udskiller på sin kompressor. Ofte kombineret med en reduktionsventil, så man kan finjustere trykket. Og så bruger man en ny slange, der ikke har været på det almindelige luftudtag, så der ikke er olierester i. Det går fint for mig med min gamle KGK. Kan ikke lige huske hvor meget den leverer. Det er den gamle type med remtrukket kompressorblok og omkring 40-50 l beholder.
Vandet i beholderen opstår når luften komprimeres, så vandet fortættes. Det slipper man ikke for. Det kendes også fra ældre lastbiler med trykluftbremser.

Der er jo forskel på om man skal male en hel bil, eller man bare maler mindre ting, stel, maskiner mm., hvor man godt kan holde små pauser, og lige inspicerer ens arbejde eller flytter lidt rundt på emner, mens kompressoren får pusten igen..


Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også