Transmissionstab v. rammetab.?

Er der nogle der kan give mig en forklaring på hvad forskellen på et transmissionstab og et rammetab er?

Skal op til en lille før prøve til vvs tekniker og synes ikke rigtig jeg kan finde det i nogle af mine bøger.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Lennie2000

Er der nogle der kan give mig en forklaring på hvad forskellen på et transmissionstab og et rammetab er?

Skal op til en lille før prøve til vvs tekniker og synes ikke rigtig jeg kan finde det i nogle af mine bøger.


Hej Lennie.

Jeg kan f.eks sende dig et regneark pr email, så kan du se hvordan. Tror det er det letteste, derfra kan jeg så bedre forklare dig når du ser med.

For at vi er hel sikker at du ik får noget bildt på ærmet, så vil det nok være bedst at vi har dem med i forumet, som også ved noget om varmetab. Det er ik sådan lige at huske udtrykkene, selvom at man tit arbejder med varmetab. Nu bruger vi jo kun et program til den slags idag, så man tæker aldrig på hvad det hedder, man bruger det bare. smile

Det jeg mener at transmissionstab betyder, det er det varmetab som er i pågældende konstruktion.
Varmetabsrammen, det er det maksimale tab gennem konstruktionen.
Dvs. at transmissionstabet aldrig må være større end varmetabsrammen, i en beregning. Håber sgu det er rigtigt smile

Steffens, du har vist læst sidst, vil gerne høre din kommentar smile

PE

Citat fra pev

Hej Lennie.

Jeg kan f.eks sende dig et regneark pr email, så kan du se hvordan. Tror det er det letteste, derfra kan jeg så bedre forklare dig når du ser med.

For at vi er hel sikker at du ik får noget bildt på ærmet, så vil det nok være bedst at vi har dem med i forumet, som også ved noget om varmetab. Det er ik sådan lige at huske udtrykkene, selvom at man tit arbejder med varmetab. Nu bruger vi jo kun et program til den slags idag, så man tæker aldrig på hvad det hedder, man bruger det bare. smile

Det jeg mener at transmissionstab betyder, det er det varmetab som er i pågældende konstruktion.
Varmetabsrammen, det er det maksimale tab gennem konstruktionen.
Dvs. at transmissionstabet aldrig må være større end varmetabsrammen, i en beregning. Håber sgu det er rigtigt smile

Steffens, du har vist læst sidst, vil gerne høre din kommentar smile

Du har som sådan ret, bortset fra at der ikke er noget der hedder en varmetabsramme længere.................

Nu om dage skal der regnes energitab, og det er væsentligt mere kompliceret

Held og lykke med prøven wink

Med venlig hilsen

Anders

Citat fra Anders K

Du har som sådan ret, bortset fra at der ikke er noget der hedder en varmetabsramme længere.................

Nu om dage skal der regnes energitab, og det er væsentligt mere kompliceret

Held og lykke med prøven wink


Hej Anders.

Tak, men hvis nu der skal forklares hvad det betyder, så er man jo nødt til at ku forklare sig, især da til en eksamen.

Energiberegning er bestemt ikke kompliceret når man ved hvordan det hænger sammen. Med programmet skal man jo næsten ik engang tænke, det finder aller værdierne selv.

Tak for hjælpen.

PE

Nu er det godt nok ved at være længe siden jeg sidst regnede på varmetabsrammer, men så vidt jeg husker er det lidt omstændingt at bestemme energirammen. Der skal så vidt jeg husker tages hensyn til lysindfald, kølingsbehov mv.

Med venlig hilsen

Anders

pev.

jeg har sådan et regneark, men skal bare lige huske sammenhængen, men tak
Citat fra Lennie2000

pev.

jeg har sådan et regneark, men skal bare lige huske sammenhængen, men tak


Hej Lennie.

Det kan jeg garantere dig for du ikke har, jeg har selv opbygget mit varmetabspogram da jeg studerede.

Håber du fik det ud af det du havde håbet.

God eksamen.

PE

Citat fra pev

Hej Lennie.

Det kan jeg garantere dig for du ikke har, jeg har selv opbygget mit varmetabspogram da jeg studerede.

Håber du fik det ud af det du havde håbet.

God eksamen.


det kan jeg så garantere for at jeg har, har også selv laet mit varmetabs beregning i excel, som sagt jeg er i gang med at studere vvs tekniker/ installatør.
Citat fra Lennie2000

det kan jeg så garantere for at jeg har, har også selv laet mit varmetabs beregning i excel, som sagt jeg er i gang med at studere vvs tekniker/ installatør.


Du spurgte jo om du kunne få hjælp, jeg skrev at jeg kunne vise dig det på regneark.

Jamen lad mig se dit regneark, det er måske bedre end mit smile

PE

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis