Bore hul i fundament

Jeg skal have et hul til et fjermvarmerør ca Ø120 mm i fundament. Hvordan ? Skal jeg bore med et speciel bor, eller skal jeg hugge med mejsel.confused
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
snak med din vvsinstalatør , han har sikkert et bor der kan klare det , ellers kan du leje et ved et firma der udlejer værktøj
det kan ikke betale sig at købe det til et eller to huller , det koster ca 2000,00 for et ordentligt bor
så lej det og en maskine der kan trække det også , det kan du for et par hundrede kr
Troede ikke man kunne få kronebor til beton, men har da set dem til gips, gasbeton og mursten. Men det er jo noget hårdt at bore i betonfundament. Jeg prøver min lokale byggercool
Citat fra AndersG

Troede ikke man kunne få kronebor til beton, men har da set dem til gips, gasbeton og mursten. Men det er jo noget hårdt at bore i betonfundament. Jeg prøver min lokale byggercool


bare husk at du IKKE må bruge slagfuntionen , så er boret ødelagt på få minutter
OK, søgte lige lidt på nettet. Hvad er forskellen på kronebor og kernebor?
Jeg tror simpelthen bare det er samme bor, men at de kaldes begge dele - ihvertfald så googlede jeg lige billeder og de er ens.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis