Gammel Polo starter ikk, ny starter??

Hej...

Indewn jeg køber en ny starter, så vil jeg lige høre, om der er nogen, der har erfaringer med gamle poloer. Den er fra 87 og har kørt fint indtil ny. Meeen...

Den starter ikk mere. Det lyder som om, der ikk er mere strøm på, men det er der. Jeg har så fået at vide, at det er starteren, der er gået. Den har kunne trække moteren rundt og starte selvom problemet har været der indtil nu. Men så gik den heller ikk længere. Den er helt flad nu. Problemet er kommet og gået siden efteråret.

Det store spørgsmål er så, omdet er starteren? Jeg gider ikk købe en ny en, hvis den gamle er god nok stadigvæk. T-hansen har en starter til 899,- så helt billigt er det jo ikk..

Håber der er nogle, der kan hjælpe...

Mvh
Lars...

Hilsen Lars Jørgensen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan da godt give samme svar som i det samme spørgsmål du har stillet i andet forum

det kan selvfølgelig godt være starteren , men der er nok langt større chance for at det enten er bateriet ( prøv lige med et andet bateri , du låner hvis muligt ) det kan også være et dårligt strømkabel eller stelforbindelse
den bedste måde at finde ud af det på er at prøve et andet bateri ( lån naboens bil om nødvendigt ) og sætte direkte strøm til starteren med et godt startkabel ( vær sikker på den er i friger , ellers kan det gå helt galt )
virker den efter dette sætter du startkablerne på dit eget bateri , hjælper det også er det dit bateri , hvis det ikke hjælper , er det et af kablerne der er dårligt
Tak for dit svar... Ja, jeg har skrevet i et andet forum også. Ville gerne være sikker på nogle svar, da det haster lidt :o)

Batteriet er fint. Det er helt opladet og man kan også høre, at der sker noget ude i motorrummet. Bilen starter bare ikk. Det lyder som om man starter lænsepumpen i en båd (hvis du kender den lyd). Der sk bare ikk rigtig mere end det. Det summer bare svagt...

Inden den slet ikk kunne starte, var den helt fin nogle dage og andre dage var den tæt på, ikk at kunne trække motoren rundt. Jeg fik skiftet kuglelejer for noget tid siden og da drillede den også for mekanikeren. Han mente, det var starteren, men han kiggede ikk nærmere på det...

Hilsen Lars Jørgensen
der er ikke andet for end at prøve de ting jeg sagde
skulle det være starteren , ville jeg nok vælge at få den renoveret fremfor at købe en ny
det er billigere og så er den lige så god som ny igen
Hey, I kan måske hjælp mig.

Jeg har lige købt en Polo fra 87 og jeg skal have fat i et batteri men jeg kan ikke finde ud af hvilket jeg skal have, ved I det?
Citat fra Platz

Hey, I kan måske hjælp mig.

Jeg har lige købt en Polo fra 87 og jeg skal have fat i et batteri men jeg kan ikke finde ud af hvilket jeg skal have, ved I det?

nu kan jeg ikke lige huske hvor stort det er til poloen
kik på det der er i nu , det du skal se efter er hvor mange ampere det er på og hvad side polerne sider på , så skal du bare have et magen til , det er ikke så svært
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis