Decra tag.

Hej.
Jeg vil bare høre om der er nogen der har erfaringer med decra tag (http://www.icopal.dk/Produkter/Decra.aspx) ? Jeg har et gammelt hus med et slidt bølgeeternit tag og det lyder som om decra er en god løsning i og med at det kan lægges direkte ovenpå det gamle tag. Er der nogen der kender mere til det og måske ved hvad det koster ???

Hilsen
Thomas
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det jeg kender til det er at det er en god og forholdsvis billig løsning i forhold til tegl. Om det er smart at lægge det oven på det gamle eternit tvivler jeg lidt på, og uanset om du vælger den ene eller anden løsning skal du have nye lægter under. D.v.s. beholder du eternit taget på skal du montere lægter oven på taget, så vidt mig bekendt. Og så er det lige så nemt at pille det gamle tag ned før det nye kommer op. At lægge det nye oven på det gamle, kalder jeg for en lappeløsning.
Men der er mange meninger om emnet.

V.h. Håndværkeren
jeg har lavet et par stykker af dem
når først de er lagt er det ok
men at arbejde med det , skal du være sikkker på at du kan lave det HELT efter bogen fra starten , det er rat sart mht lægter ligger prisis og er rettet helt op
bare en lille skævhed vil du kunne se helt ned af resten af taget
de siger godtnok at det kan lægges direkte oven på det gamle , men det vil jeg fraråde , især på gamle huse
hvis du gerne vil have et ståltag , ville jeg hellere anbefale at du får at af dem i hele plader , de fås også i tagstensprofiler , og kan bestilles i lige den længde dit tag har , så de er lige til at lægge op , og så er de også meget billigere

decra bliver faktisk rimeligt dyrt inden du har fået alt med der skal bruges udover selve pladerne
jeg har lagt nogle stykker af dem, men også isodek, der vist skulle være billigere. der er priser på deres hjemmeide http://www.isodek.dk/staaltag

Det er utrolig nemt at ligge, og hurtigt. men det kan nogle gange godt se lidt underligt ud bagefter da man jo hæver taget´s flade 10-15 cm. og som bredker skriver skal man lige ha styr på alle Detaljer inden man går igang.

Dt med du ligger det oven på et gammelt tag, syntes jeg nu ikke er så fusket !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis