beklædning af husfacade med træ

Vi står for at skulle isolere udvendigt. Tænker at anvende træ som materiale.
Vil gerne anvende Lærke eller Ceder træ, men ønsker at høre, om der er nogle, der har erfaringer med denne type træ hvad angår pris og kvalitet.
Kan forstå, at der findes særlige type brædder, der kan anvendes så de lapper over hinanden.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved ikke om jeg misforstår dig, men træ isolerer ikke særligt godt med mindre det er meget tykt - alá bjælkehus. Du skulle nok overveje at sætte nogle murbatts op først, og derefter beklæde med træ. Personligt syntes jeg ceder er pænest da det bliver en fantastisk stål-grå med tiden. Den type der lapper over hinanden hedder klinkeskåret (så hut jeg visker)
Hej Mike.

Tak for dit svar. Jo der skal isoleres med murbats. Jeg synes også at Cedertræ er pænt, men prisforskellen er dog også afgørende for valget. Klinkeskåret er vel, den type brædder, jeg leder efter. Er der nogle, der kender lidt til priserne?
prøv at få et tilbud på alt hvad i skal bruge fra byggemarkedet , de kan nemt lave en pris på begge typer træ

vil i have bræderne til at ligge vandret er klinkebeklædning godt , men skal de stå lodter vil "1 på 2 " være bedst
Tak for svar smile. Nu kan jeg gå videre med det....
Hej Elsborg.

Du må ikke bruge murbatts, de er dyrere, brug de store plader smile

PE

Jeg ved at Silvan har rigtig gode priser på Canadisk Cedertræ, det er dog ikke en lagervare men en bestillingsvare. Lev. tid er vist lige omkring 1 uge.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis