Akrylbordplade fra Ikea

Vi skal have nyt køkken og har valgt et fra Ikea. Det har vi haft før og var godt tilfredse med det. Ikea har en akrylbordplade i samme stil som "coretop", er der nogen der gode/dårlige erfaringer med Ikeas akrylbordplade?

Er der nogen der evt. ved tykt et lag akryl der ligger på bordpladen?? og hvordan de er at holde?

Mvh Lund 25
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slet ingen der har nogle erfaringer??? Nu er det et forholdsvis nyt produkt fra Ikea, men der må da være nogen der har det....!
Nej, den hedder personlig.

Tog ud i Ikea for at høre om de kunne fortælle hvad det var for noget, og fandt ud af at produktet blev lavet på samme fabrik som Corian, underforstået at deres produktet er nøjagtig det samme. Da det var en corian bordpalde vi drømte om, er det jo bare perfekt, da den er noget billigere i Ikea.

Desværre kan de ikke tilbyde at svejse samlingerne sammen, men man kan jo håbe, at man på sigt kan finde en der kan, da det jo er en af de geniale ting ved dette produkt.
Så længe du holder dig lang væk fra deres træbordplader, så er du nok ikke gået helt galt i byen - for de er ikke pengene værd selv om de endda er meget billige.

Acryl er jo et holdbart og slidstærk materiale, jeg har monteret det fra andre lev. end Ikea og jeg tror ikke der kan være den store forskel på den slags. Så jeg ville ikke være bange for at kaste mig ud i det.


OK - Var ikke klar over at der var Corian versioner i IKEA. Vi har en Corian plade med vask i badeværelset og er super glade, nem og rengøre osv. Men du spørger til køkken. Min bror har fået lagt en kæmpe stor corian plade med isvejset vask og der gik 14 dage så lignede den jeg ved ikke hvad nede i vasken. Alle de små fine ridser som der jo unægtelig kommer i en vask - der satte sig skidt, farve fra rødvin, rødbeder, kaffe osv. Vi havde selv tænkt på Corian i vores nye køkken men valgte heldigvis en træplade.

Blot til indput - men ellers er de s**** flotte :-)

 Bungalow... Nu med helt ny 1.sal. - www.plusa.dk/hus

Annonce
Tak for jeres indlæg.

Hvor træls at vasken i samme materiale bliver grim. Vidste det godt, men troede dog der gik lidt længere end 14 dage. Ved du om den er til at få ren igen, eller om den bare forbliver grim når den har fået ridser?

Ikea har ikke rigtig nogle alternativer til den isvejsede vask i samme materiale. Deres stålvaske er meget standard kedelige. I deres stenplader monterer de dog en fin firekantet vask fra Blanco, men ikke i corianbordpladerne...
Vælg evt en vask fra en anden leverandør og sæt den selv i ?
Jeg vil under ingen omstøndigheder anbefale det tynde bliklort Ikea sælger som køkkenvaske. Blandingsbatterierne er fine, og bordplader/skabe alle tiders, men man kan knapt nok montere noget på vasken når godstykkelsen er under 1mm som en Ikea vask er..... Så hvis deres isvejsede vask OGSå er noget lort, så køb din vask et andet sted.
Svar fra en Ikea Køkken-konsulent:

Ikea's Akrylbordplade har en tykkelse på 40 mm. Disse 40 mm. består af ca. 20 mm. akryl og 20 mm. spånplade. Dette gøres for at holde prisen så lav som muligt, og for at det er muligt at fastgøre bordpladen til skabselementerne. Denne spånplade bliver selvfølgelig ikke synlig.

Der findes 2 fuldstøbte vaske en på 33 x 42 cm og en på 15 x 42 cm (ca. tal). Derudover der der mulighed for at isætte stålvaske. både planlimet og alm. isætning ovenfra.
Akrylbordpladerne findes i flere designs, mener det er 4 eller 5 forskellige.

Med venlig hilsen

Lasse Kristensen
Med hensyn til den grimme vask har det ikke lykkedes min bror at få den god igen. De har prøvet alt i rensemidler og de har også prøvet at slibe den med super fint sandpapir. Det ser ud som om de bare må leve med at den ligner noget der er løgn.

 Bungalow... Nu med helt ny 1.sal. - www.plusa.dk/hus

"Med hensyn til den grimme vask har det ikke lykkedes min bror at få den god igen."
Tjah, dyre lærepenge! De grøn/gule kradsesvampe er noget l*** som man aldrig bør bruge.

MvH,

Bent.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis