Byggerabat

Hej herinde

Jeg skal have renoveret et hus og får i den forbindelse brug for en konto ved tømmerhandel.
Den lokale er en XL-Byg og de har også en konto, som de kalder XL-Plus. Butikken ligger rigtig godt placeret, men tvivler på at XL generelt har de bedste priser, hvis man shopper lidt rundt. Men eftersom jeg hurtigt kommer til at lægge på den anden side af 200.000,- der indenfor de næste 6-8 måneder forventer jeg at kunne lave en bedre aftale.

Spørgsmålet går på hvad der er realistisk at sigte efter? Hvor gode aftaler har I erfaringer med?

Mvh

Kasper
Hej herinde Jeg skal have renoveret et hus og... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hejsa... %'er er godt..... ved store bestillinger skal du få lavet et tilbud... sørg for så vidt det er muligt at brug den samme medarbejder i bixen hver gang... helst butikscheffen eller den der styre bixen.... og jeg har med held overbevist den kæde jeg har konto ved tager det overskydende retur uden tab, det er dejligt ikke at have 10 m2 gulv for meget og 2 ruller undertag for meget 110 lbm lægter.... for hvad hulen skal man bruge det til bagefter... smile

Forskellen imellem en gør det selv mand og en håndværker. Er at håndværkeren kan fuske en løsning sammen uden at det kan ses... smile

Citat fra Stig K. Hansen

hejsa... %'er er godt..... ved store bestillinger skal du få lavet et tilbud... sørg for så vidt det er muligt at brug den samme medarbejder i bixen hver gang... helst butikscheffen eller den der styre bixen.... og jeg har med held overbevist den kæde jeg har konto ved tager det overskydende retur uden tab, det er dejligt ikke at have 10 m2 gulv for meget og 2 ruller undertag for meget 110 lbm lægter.... for hvad hulen skal man bruge det til bagefter... smile


Hej Stig.
Var det måske ikke bedre at kalkulere bedre, med så store ekstra mængder.
wink

PE

Hej Poul erik

Jo det er det vel... jeg byggede om for 800000 kr sidste år og jeg havde nok et par tusind ordre liner ved byggemarkedet og jeg er et menneske der ikke gider at rende flere gange efter den samme vare det er jo rent tidsspild.. idag er jeg færdig med det projekt og det bedste af det hele der ligger ikke en liste for meget i min garage og flyder så der er plads til bilen.... wink

Forskellen imellem en gør det selv mand og en håndværker. Er at håndværkeren kan fuske en løsning sammen uden at det kan ses... smile

Citat fra raa

Hvad er en forsatsning ?



Godmorgen

En forsatsning er, hvis man - som jeg - eksempelvis skal montere en skinne til en skydedør i en trækonstruktion og vinkelbeslag og skinne kommer i klammeri med hinanden.

Så kan man i beslagets længde save ned i en passende dybde og derefter bruge et stemmejern på enden af lægeten og slå af, således der fremkommer et hak i lægtens ende.

I dette hak kan man så montere vinkelbeslaget og nu kan skinnen fint være ovenpå beslaget.

lassemor

......Giraffer er smukke.......
Stig jeg vil da mene at man ikke behøver at kører flere gange efter den samme varer selvom man kun lige bestiller det man skal bruge.

Et målebånd og lidt matematik kan jo gøre at du ikke bestiller for meget og så samtidig så kunne vi alle sikkert på tingene billigere da byggemarkederne ikke skulle bruge omkostninger og "tidspild" på at hontere dine vare mere end 1 gang.
Annonce
hmmm guffi - uden overhovedet at vide det - vil jeg vove den påstand at du ikke har den store erfaring med lidt større byggeprojekter. For det kan nemlig være rasende svært at forudsige hvor mange lægter, krydsfinerplader, osv. man skal bruge til et projekt. "Problemet" med produkter som disse er at de kan bruges til at løse pokkers mange opgave - lige fra ting til stillads, understøtning, midlertidige døre/vinduer osv. Og den slags kan det jo være svært at regne sig præcist frem til smile smile

Vi bestiller næsten altid for mange materialer til vores pladser. Ikke fordi vi ønsker et overskud af materialer, men fordi vi ofte bruger meget mere end specificeret og så fordi det jo ofte er billigere at købe ekstra materialer fremfor at køre til tømrerhandlen hver dag for at hente 2 ekstra lægter eller lign.

Blot en tanke :p
Jeg ville også gerne kende den ka'l, der præcist kan beregne, hvor mange materialer, der går til en større opgave. :-)
Lige netop lægter er jo et universalmateriale til allehånde sære opgaver af uforudsigelig art.
Men det kan jo godt være Guffi besidder særlige evner ud i dette område, og derfor ville det jo være interessant at få at vide, hvordan man kan beregne 100% korrekt.
Pga fattigdom, får jeg jeg konsekvent altid bestilt for få materialer, og må tilkøbe til bruttopriser :-( :-(

Med venlig hilsen
ktm

 

Erfaring jeg har er at jeg kører lastbil for en tømmerhandel, og derved forstår vi ikke at tømmer og deres "beregner" som hver dag går med disse opgaver kan regne så meget forkert.

Jeg mener at hvis man skal lave et tag der er X-antal mtr. bredt og man ved hvor mange tagplader der skal på, jamen så er det sku bare at bruge hjerne og matematiken man lærte i skolen og så kommer igang.


Op til flere håndværker får ofte op til flere paller Isolering for meget f.eks, så ved jeg ikke om jeg er mere inteligent end andre men mener at det burde være muligt at beregner om det var 10 eller 20 paller man skulle bruge?
Hej Guffi
Jeg har aldrig sagt at byggemarkedet henter mine vare.... og når du har med el installation af kabler, stik dåsser, pexrør, cement, riojern, vådrumsgips, listelofter og hvad hulen man ellers kan komme i tanke om, så tror jeg ikke at der er mange der regner så præsist at de rammer lige på målet i svind. Hvis man i mit tilfælde bygger om for 800000 og jeg bare regner 1 % for meget så er det altså 8000 gode danske kroner lige ud af lommen på lille mig....smile ... og det tror jeg de fleste nok kan prale med at de regner for meget eller for lidt.... jeg er kun en stakkels selvstændig og tænker måske lidt anderledes på det punkt... tid er penge eller fritid og hvergang jeg har skulle en tur i den lokale for at hente noget jeg mangler så er det tid og penge tabt hvor jeg kunne have tjent dem et andet sted.... men man priotere selv hvad man syntes er sjovt at lave.... wink

Forskellen imellem en gør det selv mand og en håndværker. Er at håndværkeren kan fuske en løsning sammen uden at det kan ses... smile

Jo jo det kan du have ret i.

Men den tid du ikke vil bruge på at hente ekstra varer den må du jo bruge på at aflevere dem igen fordi du ikke får byggemarkedet til at hente dem ved dig.

Det vil så sige at den måde har du sparet lige præcis 0 min.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis