Byggerabat

Hej herinde

Jeg skal have renoveret et hus og får i den forbindelse brug for en konto ved tømmerhandel.
Den lokale er en XL-Byg og de har også en konto, som de kalder XL-Plus. Butikken ligger rigtig godt placeret, men tvivler på at XL generelt har de bedste priser, hvis man shopper lidt rundt. Men eftersom jeg hurtigt kommer til at lægge på den anden side af 200.000,- der indenfor de næste 6-8 måneder forventer jeg at kunne lave en bedre aftale.

Spørgsmålet går på hvad der er realistisk at sigte efter? Hvor gode aftaler har I erfaringer med?

Mvh

Kasper
Hej herinde Jeg skal have renoveret et hus og... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bare presse dem, jeg får mellem 10 og 70 pct i stark på ting fra trælasten.
Hvis du skal købe for 200.000 kr hos dem, skal du også have den rabat som entreprenørerne får...
20% på småting ved stark og tilbud på alle større leveringer.

Armen om på ryggen og de giver sig mere og mere - de har kæmpe fortjenster i disse år så jeg har ingen skrubler ved at bare forlange det billigere hver gang.

Det er til tider skræmmende hvad man kan forhandle af prisen - jeg har næsten ondt af dem som bare tager papiret mærket med teksten Tilbud og så betaler - ofte kan man går 20-40% længere ned !
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej alle. smile

Min erfaring med tømmerhandlere og rabatter, det skal man bestemt ikke tage for gode varer.
Det bedste i kan gøre, er at kalkulere byggeriet hel ned til den mindste detalje, gå så ud til nogle stykker og få dem til at give tilbud på den mængde du skal bruge. Menn.... vær sikker på når du får tilbudet, at de har snydt, for mange de giver ind i mellem en enhedspris på en vare, så kig ikke kun i bunden på tilbudsprisen!! Analyser alle tilbud, stil dem feks op i et regneark side om side, så er de til at overskue.
Lad vær med at spørge hvilken rabat de vil give, det er ikke rigtig købmandsskab smile Nej spørg hvad de vil sælge vare for idag smile)
Jeg har handlet rigtig meget ved Stark og stolede på dem, sælger kendte jeg endog lidt privat. Jeg kan kun sige at de er nogle store slyngler, har opnået meget bedre priser hos de andre tømmerhandlere.
Måske ville det være godt med en side her, hvor man kunne indtaste priser på materialer, tror det kunne være rigtig godt smile

PE

Nu er "gode priser" jo et vidt begreb, da kvalitet på materialerne også har en eller anden betydning. Der findes en hel del online salg af træ, og det er så billigt, at kvaliteten slet ikke er i orden. Der handles udelukkende på pris.

Jeg har rabataftaler med de fleste af kæderne, men er altid ude for at udvælge varen, hvis det drejer sig om træ. Derimod er der jo en masse standardprodukter, hvor man naturligvis kan gå meget efter det prismæssige.


det rigtig at gøre i din situation er at tage ned i den lokale tømmerhandel og hvis der ligger en lidt fra dig så også prøv den, fortæl dem hvad de projekt omhandler og evt. hvor meget du skal bruge af forskellige ting.

Har du en liste over hvad du skal bruge så laver de hurtigt et komplet tilbud hvor du så kan få leveret lidt af gangen..
Og så bliver det frit leveret på addresse med kran bil, hvilket jeg selv gerne ville give den 5 mere for end at skulle kører i silvan og sådan hvor alt skal slæbes gennem butikken.
Annonce
Hej Kasper

Alt for mange har fokus på rabatten... og den er ikke specielt vigtig, hvis du spørger mig.

Det vigtigste må være hvad koster varen. En rabat på 30% er jo ikke noget værd hvis den pris man får rabat af er dobbelt så høj, som et sted hvor du "kun" får 10% rabat.

Så derfor spørg flere forskellige steder når der er noget volumen bag !


Jes
Rabatter er godt - rigtig godt.......

Jeg får nogen OK rabatter i forbindelse med mit projekt. Jeg kunne måske have fået nogen bedre rabatter ved lidt "shopping" - til gengæld får jeg enormt meget service biggrin

1) Jeg får fantastisk vejledning, når der er brug for det

2) kvalitet hver gang

3) Hvis opgaven kan klares uden indkøb - fortæller de hvordan eller viser mig det

4) hvis der kan vælges mellem flere muligheder, bliver jeg informeret grundigt om fordele og ulemper ved alle muligheder

5) Hvis ikke de kan klare opgaven - henviser de til nogen der kan og som er billige

6) jeg bliver taget seriøst selvom jeg er blondine og ikke særlig stor - jeg ligner ikke en, der kan løfte en lægtehammer. Jeg ved godt, hvad en PZ2'er, en 7"7" eller en forsatsning er.

Så jeg mener bestemt at det er værd at tage de fordele et lille lokalt byggemarked har og så - måske (jeg ved det ikke) betale lidt ekstra for det.

lassemor

......Giraffer er smukke.......
Det er aldrig nogen dårlig ide, at stille med et tilbud, man har fundet på nettet.
Så vil den lokale tømmerhandel stort set altid give sig, og det er forbløffende, hvad man kan handle ting ned i.
Det er pokkers tidskrævende, men alligevel en enorm timeløn, man kan holde sig på den måde.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvad er en forsatsning ?
I forbindelse med byggeriet af vores bjælkehus for 3 år siden fik jeg tilbud fra den lokale Råd&Dåd på isolering og IBF tagsten. Det første tilbud på tagsten var der angivet en rabat på 15% og slutprisen var 68Kr./m3. Det accepterede jeg ikke, og fik et nyt tilbud og nu var prisen 54kr. Det accepterede jeg heller ikke og tilbød 48kr. hvilket Råd&Dåd accepterede. Da de erklærede at prisen på isolering ikke kunne komme længere ned, købte jeg det hos http://www.moldau-import.dk/ 23% billigere og det var frit leveret på grunden. Rabatsatser anser jeg også for at være mere vildledende end vejledende.
VH
bjor
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis