Byggerabat

Hej herinde

Jeg skal have renoveret et hus og får i den forbindelse brug for en konto ved tømmerhandel.
Den lokale er en XL-Byg og de har også en konto, som de kalder XL-Plus. Butikken ligger rigtig godt placeret, men tvivler på at XL generelt har de bedste priser, hvis man shopper lidt rundt. Men eftersom jeg hurtigt kommer til at lægge på den anden side af 200.000,- der indenfor de næste 6-8 måneder forventer jeg at kunne lave en bedre aftale.

Spørgsmålet går på hvad der er realistisk at sigte efter? Hvor gode aftaler har I erfaringer med?

Mvh

Kasper
31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Drop div. konti. Snak med banken, de er billigere

 

Citat fra BobbleTrouble

Hej herinde

Jeg skal have renoveret et hus og får i den forbindelse brug for en konto ved tømmerhandel.
Den lokale er en XL-Byg og de har også en konto, som de kalder XL-Plus. Butikken ligger rigtig godt placeret, men tvivler på at XL generelt har de bedste priser, hvis man shopper lidt rundt. Men eftersom jeg hurtigt kommer til at lægge på den anden side af 200.000,- der indenfor de næste 6-8 måneder forventer jeg at kunne lave en bedre aftale.

Spørgsmålet går på hvad der er realistisk at sigte efter? Hvor gode aftaler har I erfaringer med?

Mvh

Kasper

Hej Kasper.
Jeg skal selv til at bygge et nyt hus fra bunden med kælder og det hele.
Jeg er tømrer og vil selv stå for alt og kigger selv på priser.
Min lokale tømmerhandel er også xlbyg men tror ikke de kan matche de priser jeg finder på nettet.
Den billigste jeg har fundet er nok www.net2traelast.dk.
Min hjemmeside kan du også kigge på for jeg lægger lidt på om de priser jeg finder.
MVH Carsten
Citat fra brandmester

Hej Kasper.
Jeg skal selv til at bygge et nyt hus fra bunden med kælder og det hele.
Jeg er tømrer og vil selv stå for alt og kigger selv på priser.
Min lokale tømmerhandel er også xlbyg men tror ikke de kan matche de priser jeg finder på nettet.
Den billigste jeg har fundet er nok www.net2traelast.dk.
Min hjemmeside kan du også kigge på for jeg lægger lidt på om de priser jeg finder.
MVH Carsten

www.moelleager.dk
Citat fra Handyman

Drop div. konti. Snak med banken, de er billigere


Hej.
Som jeg læser spørgsmålet, så er det ikke et lån/ pengene han skal have, men en konto hvor man handler, og så betaler 1 gang om måneden.
Bliver der betalt til tiden, så er de vist for det meste rentefrie.

Ved ikke hvilken rabat % man kan opnå, men da det er en større ombygning, så skulle man nok kunne forhandle en rimelig rabat.


Mvh Sømanden.
Citat fra Sømand

Hej.
Som jeg læser spørgsmålet, så er det ikke et lån/ pengene han skal have, men en konto hvor man handler, og så betaler 1 gang om måneden.
Bliver der betalt til tiden, så er de vist for det meste rentefrie.

Ved ikke hvilken rabat % man kan opnå, men da det er en større ombygning, så skulle man nok kunne forhandle en rimelig rabat.


Mvh Sømanden.


Du har fuldstændig ret Sømand.

Det var for at samle min handel et sted, således at jeg sparer besværet og butikken så giver en rabat for at sikre sig den samlede handel. Det er slet ikke med lån i tankerne, det har kreditforeningen styr påwink

Mvh

Kasper
Annonce
Vi er igang med at renovere hus og har en konto ved XL-byg. Ved indkøb af småting fra butikken, får vi 10% rabat, hvilket ikke er så meget idet de er lidt dyrere end lavprisvarehusene, så der er besparelsen ikke så stor.
Ved alle større køb finder de ofte en god pris. Jeg har blandt andet lige købt en hoveddør ved Swedoor-Jutlandia, hvor de kunne skaffe den til mere end 30% under listeprisen. Jeg undersøgte også prisen på nogle indvendige glasdøre fra Swedoor-Kilsgård, hvor Silvan skulle have 17.000kr og i Xl kunne jeg få dem for 12.500kr.

Kan godt anbefale en konto ved XL-byg, men tror dog også du vil få det samme ved Stark eller andre steder...
Hej

Har selv konto ved Sanistål, og der varierer min rabat fra 10 - 50%, alt efter hvad jeg køber, og mængden af det.

En af mine venner havde konto på en trælast (husker ikke hvilken), i forbindelse med byggeri i hans lejlighed, mener han fik 15-20% på det meste, som privatperson.

Mvh
Sømanden.
Får 10% på småting hos vores lokale Stark og tilbud ved større partier af fx lister, gipsplader osv. Derudover fri levering.

Lars
OK, trækker min debat indlæg tilbage... ;-)
Sillvan har f.eks. et konto hvor man betaler lidt i renter men den månedlige gebyrer gør at "renten" er åger-renter.
Derimod er en aftale med f.eks. en tømmergård med rabat ganske udmærket - overvejer det selv når vi skal udvide vores lille hytte.

 

jeg får 15 % hos stark og forhandler mere ind hvis det er store partier.
jeg betaler ingen renter fordi jeg betaler ved kassen hver gang, så får man heller ingen overraskelser d 1. smile
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis