skal finde anlæg?

Hej i dejlige hjælpsomme sjæle..
Jeg har et lille problem, jeg har købt en Mazda 323 1,5 som min første bil, ejeren som havde den før har sat 4 højtaler ind i den ud over de 4 der er der i forvejen, men han har så beholdt sit anlæg, og sat det oprindelige anlæg tilbage i bilen som kun kan tage bånd og radio.
mit problem er så at finde et anlæg til min lille dyt, sletter nok 2 af højtalerne, så det er et anlæg til 6 højtaler jeg skal finde, og har kigget i T- Hansen og rundt omkring men synes kun det er til 4 højtaler udgange, så hvad gør jeg?
er det så en forstærker man skal have bag i bilen, som så skal tilsluttes et anlæg, eller hvordan fungere sådan noget, nogle som kan hjælpe, for ved altså ikke rigtig så meget om det..
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Du kan købe udemærkede radio/Cd spillere for under en tusse, og så bare koble de fire højttalere til. Disse spiller højt nok, og er bassen ikke god nok, kan du købe en subwoofer og extra forstærker.
Men må det her være tilladt at komme med et par negative bemærkninger.
Koncertsalen skal være hjemme i stuen, ikke i bilen.
Her vil alle unge mennesker nok indskyde "sådan et gammelt nokkefår, gå hjem og vug".
MEN! jeg har utroligt mange gange hørt når unge mennesker kører forbi, en Bas der bare slår igennem alt, og dermed ment at de ikke har en ærlig chance for at høre F.eks. et udrykningskøretøj, samt at det må distrahere voldsomt under kørslen.
Samtidig er de ikke rigtigt klar over hvad tinitus er for en størrelse, men finder først ud af det for sent, nemlig når hyletonen hænger i ørene og ikke kan slukkes for.
Jeg har holdt et par foredrag om tinitus, og har bare et par stykker hørt efter, er jeg glad.
Nå men det var et sidespring, du skal gøre som du selv ønsker, men pas på din hørelse, samt andre i trafikken.
Jeg fik hermed hældt lidt gylle ud.
Mvh Ole
Hej Ole.
Mange tak for dit indlæg, og bare rolig jeg rykker ikke en koncertsal ind i min lille dyt, mens jeg køre eller er i den.
men vil stadigvæk gerne have alle 6 højtalere til at fungere, da jeg synes det er lidt dumt at have 2 som bare er til pynt, og det er meget rart om sommeren når man er udenfor og nogle gange bruger bilen som anlæg, kan godt være at du synes det er noget være pjat, men sådan er ungdommen jo engang imellem.
men er glad for dine råd og du taler ikke for døve øre bare rolig, ved at tinitus ikke er noget at spøge med og er en meget alvorlig sag..
Har du højtalere i alle 4 døre og så i hattehylden eller hvordan?

Ofte kan et sæt gode højtalere foran gøre det bedre end alle de højtalere folk smider i deres biler, bare køb noget ordentligt smile
jeps har højtalere i alle døre og så 2 bag i, har faktisk 2 små helt foran, men det er dem jeg har tænkt mig og slette, da de 2 i dørerne foran spiller rigtig godt, så jeg ikke behøves de andre 2 små, da jeg synes det er svært at finde et anlæg til 6 højtalere og kunne forstille mig at det ville blive endnu mere vanskeligt at finde til 8..
kender du nogen god løsning til et godt anlæg?
Citat fra Frk. Olsen

jeps har højtalere i alle døre og så 2 bag i, har faktisk 2 små helt foran, men det er dem jeg har tænkt mig og slette, da de 2 i dørerne foran spiller rigtig godt, så jeg ikke behøves de andre 2 små, da jeg synes det er svært at finde et anlæg til 6 højtalere og kunne forstille mig at det ville blive endnu mere vanskeligt at finde til 8..
kender du nogen god løsning til et godt anlæg?


Du kan desværre kun få en radio med 4 højtaler udgange, man kunne evt. købe en lille forstærker og koble på, men det er jo selvfølgelig en noget mere besværlig installation.
Annonce
når okay, så er det nok meget klart at jeg ikke har kunne finde et til 6 hvis man kun kan få til 4, men mange tak for hjælpenbiggrin
Selvom din radio kun har to tilslutninger kan du tilslutte 100 højtalere i princippet.....
Grunden til at der er fire tilslutninger er fordi der skal være til højre, venstre, for og bag..... Dine forreste højtalere kan du bare koble sammen, de skal dog helst have samme ohm i modstand. Ellers brug et delefilter/splitters. Mange radioer i dag kan trække 60 watt, så der er effekt nok.

Anders
det er jo super, er det noget man godt sådan selv lige kan fikse sammen uden den store kendskab eller er det meget teknisk..
Citat fra Frk. Olsen

det er jo super, er det noget man godt sådan selv lige kan fikse sammen uden den store kendskab eller er det meget teknisk..


Du kan bare sætte ledningerne sammen, der sker ikke noget udover lyden måske ikke er til VM da som der er nævnt at modstanden ikke vil passe, men så bliver det teknisk, så ikke spekuler på det..
ok, det vil jeg så prøve, så nu kan jeg rolig tage ud og få købt mig et anlæg og så må vi se hvordan det går, og hvad jeg kan få bikset sammen..
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis