Pris på nedsænket loft

Halløj,

er det mon muligt at få et bud på hvad et nedsænket loft kunne koste.

Det skal laves på henholdvis bad og toilet.
Bad er ca. 1x1,8m og toilet ca 1x1m, altså relativt små rum. Der skal være halogenspots i.
Derudover skal der laves en kasse omkring nogle vandrør.

Jeg har tænkt mig at hyre en tømrer til det (ja ja, ved godt det er lds-arbejde men orker det bare ikke lige), og er interesseret i en "orange" pris eller hvad man siger, men også gerne en "rigtig" pris??

På forhånd tak for nogle forhåbentlig seriøse forslag!! wink
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan sjældent svare sig at få det lavet "orange", da håndværkerne har rigeligt at lave, og du sparer reelt set næsten intet, plus din garanti ryger fløjten. Ikke noget jeg ville være glad for hvis jeg skulle betale for det....
Anyway, prisen afhænger jo lidt af materialer også.

Hvis det hele bliver gips, så skal du vel lige have hmmm. lidt lægter, 3-4 vådrumsgipsplader, et par skruer, 2x spots med trafo, måske et par PL dåser, lidt kabel, 4-6 liter maling, lidt gipsspartel.
Elektrikker: et besøg af ca. 4-5 timer, og et besøg af ca. 2 timer. Tømrer måske 25-30 timer, maler omkring 2x2 timer vil jeg tro kan gøre det. Og så skal du selv rydde op og gøre rent.

16-19 tusinde vil jeg skyde det til.
Jeg har haft en føler ude og ved godt at håndværkerne har rigelig travlt. Og det med garantien er selvfølgelig en chance man må vælge at tage, hvis man tør!?

Ellen er lavet, så det er sådan set kun selve prisen på opsætningen af loftet og kassen omkring rørene, da jeg selv vil sætte filt op og male osv.
Men det giver mig da et indtryk af, hvad jeg prismæssigt kan forvente selvom det er noget mere end jeg regnede med.

Tak for dit input ihverfald!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvordan kan el-installationerne være lavet når loftet ikke er lavet endnu?
Der er selvfølgelig ikke lavet el-installation til selve lamperne, men der er muret ledninger ind i væggen og ført op så der udtag over, hvor det nedsænkede loft er tænkt at skulle være. Så ellen er klar på den måde at ledningerne bare skal trækkes til lamperne. Og det får jeg en elektrikkerven til at kigge på.
Nåh ja.. men så kan du jo pille et par tusinde ud til arbejdsløn til elektrikkeren. Så er vi på omkring 13k plus materialer, inklusive moms.
"orange" måske 2-2,5 mindre.

Problemet er jo at du skal af med op til 30 timer af ca. 350 (plus moms !) til en tømrer, ja det koster det altså når der er så meget efterspørgsel.

Men du bor jo i søborg, og jeg ved at man kan få polakarbejdere til ca. kr. 125 plus moms i virum/holte området. Så hvis du ved hvordan det skal laves, og selv køber materialer, og har tid til at holde styr på et par polakarbejdere, så kan du måske få det gjort til det halve. Men du må s'gu ikke lade sådan et par være "alene" i mere end 2-3 minutter ad gangen, ellers laver de lort i den, glemmer at kigge på vaterpasset når de sætter noget op, ødelægger noget, eller spilder tid på at snakke, spise eller ryge. Så "peace of mind" koster altså omkring 13k plus materialer, men du kan nok få det gjort til ca. 7k plus materialer hvis du bruger polaker og får en elektrikerven til at lave det elektriske.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
come on twist hvordan kan du på nogen måde få 25-30 tømrer timer til det lille projekt der..... det skal ikke tager meget over en dag at lave med mindre du bruger polske håndværkere smile de ville nok bruge 3-5 dag på det... og det er rigtigt hvad det bliver sagt om dem - du skal være over dem hele tiden....
Jeg vil godt æde min gamle hat (hvis jeg havde en), på at jeg nok burde kunne lave det loft for en del under de priser der er opgivet her smile Det er jo ikke en stor videnskabelig avanceret opgave ser det ud til smile


JAmen så gå da bare igang... Der skal købes ind, laves skelet, skæres gips, sæættes gips op, spartle samlinger, fuge hjørner, vente på at det tørrer, slibes, spartles igen, vente på at det tørrer igen, slibes igen, spartles igen, vente på at det tørrer igen, slibes igen, og så skal der males tre gange med min. en dags interval efter anden omgang, og så skal der (måske ikke ?) elektrikker på.

Og der er tale om TO rum, så alle hjørner er dobbelt arbejde. Hvis du som tømrer kan lave det på under 25 timer, så skal du satme arbejde hurtigt. Om det så kan laves billigere, det kommer an på timeprisen... jeg regner med ca. kr. 400,- pr time.

Og nej.. det ER ikke svært at lave selv.... Men hvis poster nu ikke har lyst til at gøre det selv, så må man jo betale, og i københavnsområdet KOSTER en tømrer altså efterhånden lige så meget som en advokat i timeløn.
Jeg er så lidt under advokatprisniveau smile Men ellers har du da ret, det er mange småting der skal laves og det er dem der tager tiden.


Jeg giver Thomas ret i at det ikke tager tømren 25-30 timer. En del af den megen arbejdstid er jo at det skal laves af mange omgange. Jeg vil gerne lave det "sammen" med dig. dvs. du kan jo efter anvisning let male 1. ste. gang eller spartle, osv. Jeg ser du bor i Søborg, for tiden er jeg i Ballerup og Gentofte. Ring eller skriv, hvis du skal bruge hjælp eller råd. Jeg giver dig en fair pris og behandling. Har også en elektriker, som sætter spots, mv. op.

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også