Pris på nedsænket loft

Halløj,

er det mon muligt at få et bud på hvad et nedsænket loft kunne koste.

Det skal laves på henholdvis bad og toilet.
Bad er ca. 1x1,8m og toilet ca 1x1m, altså relativt små rum. Der skal være halogenspots i.
Derudover skal der laves en kasse omkring nogle vandrør.

Jeg har tænkt mig at hyre en tømrer til det (ja ja, ved godt det er lds-arbejde men orker det bare ikke lige), og er interesseret i en "orange" pris eller hvad man siger, men også gerne en "rigtig" pris??

På forhånd tak for nogle forhåbentlig seriøse forslag!! wink
Halløj, er det mon muligt at få et bud på hvad et... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Twist.. lyder som om du ikke aner hvad du snakker om, jeg skal da vist tage mine læretid om hvis jeg på nogen måde skulle bruge 30 timer på 2,5 m2 nedsænket loft.
Max 1 dag med lange snack pauser !

og så skal det siges at der findes brodne kar indenfor både Danske som udenlanske håndværkere !
iøvrigt er det maleren der sliber og maler ?!!!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jamen er det da ikke ligegyldigt hvem der sliber eller maler ? Det skal jo stadig LAVES. Og der er to lofter og "en kasse" (ukendt omfang og dermed også prispåvirkning). Jeg har haft tømrer til et loft, og har efterfølgende selv lavet resten, da jo.. der er en del idioter i faget der ikke engang ved hvordan et vaterpas ser ud, for slet ikke at snakke om de andre "sjove" ting man kan opleve professionelle håndværkere lave. Jeg siger ikke noget om at det er dem der kommer her på siden, jeg giver jer dog ret i at de findes. Jeg er snart parat til at udgive en hel bog om skuffelser som bygherre, og glæden ved at vide at når man selv laver det, så er de eneste fejl der bliver begået skabt af uvidenhed eller manglende erfaring, ikke indifference eller idioti. Og de to førstnævnte kan man dog med tiden korrigere for.

Men jeg holder fast i at opgaven ikke kan laves under 35-40 timer totalt. Hvor meget der er tømrer, murer, elektrikker, maler eller for den sags skyld en astronaut hvis han skulle bruges, er vel underordnet.
Der skal bruges tid på at tørre mellem hver slibning, malingen skal også have over to dage for at det bliver pænt, elektrikkeren SKAL ud to gange (ok, det har han så været første gang, men nu regnede jeg det altså med alligevel). Og næsten ALLE håndværkerne skal have frokostpause, rygepause og kaffepause, plus kørselspenge (normalt ½-1 arbejds time pr dag for kørsel, og omkring ½-1 times pauser). ALT det skal man normalt også betale for som bygherre. Nogle håndværkere tager endog et gebyr for at have deres bil holdende hos dig (servicevogn kalder de det) !!!
Nej, det er skam ikke hverken opsætning af profiler (eller lægter hvis man vil bruge træ) eller iskruning af gipsplader (selv UDEN gipsskruemaskine er det jo hurtigt når vi taler om under 3 m2) der tager tiden... Det er desværre resten som thomas også er inde på. Plus selvfølgelig evt. overraskelser. Det kan være det ene rum er trekantet. Der skal måske en dampspærre med i spillet, eller en ventilator. Det kan være det gamle loft er så krakkeleret at man bliver nødt til at tage det ned, eller evt. lægge lidt skumgummi for at undgå "raslelyde" i konstruktionen når den gamle puds skaller af. Der er mange ukendte variable, og med garanti er der et eller andet der fordyrer projektet ud over "bang-bang-færdig" stadiet.

Hvis det skal laves for under 35 timer, så skal alle de involverede parter arbejde meget hurtigt, og man skal springe en slibning og evt. et lag maling over. Og det kan man altså se på slutresultatet. Eller alt skal bare klappe fuldstændigt.
Så med ca. 400 kr pr time (inkl moms) havner vi på ca. kr. 14.000,- plus materialer, ca. kr. 1.800,- vil jeg tro. Og kr. 400,- pr time er ikke det dyreste man kan få en håndværker til !
Og igen, jeg regner kun hvidt her. Jeg er ikke i tvivl om at hvis man leder længe nok, kan man nok finde en der vil gøre det sort.

Men hvis der er nogen der kan fremstille et pænere regnestykke til bygherre, så skal de da være velkomne, manden skriger jo næsten på priser, og ind til videre, er jeg den eneste der har gider lægge et regnestykke på bordet, så frem med tallene. Er der andre der er villige til at gøre det billigere ?
Der er trods alt stadig nogle håndværkere der ikke ryger mere, og nogle firmaer der ikke tager transportbetaling, nogle der nøjes med en lidt lavere timeløn, nogle der ved hvad de laver og dermed ikke skal lave noget om osv. Men min erfaring siger at der er ret langt imellem dem.

Jeg kan dog under ingen omstændigheder anbefale at bruge online byggetilbuds siderne... Server admin skal også tjene på det og langt de fleste håndværkere her laver bare en ny profil hvis de har fået en dårlig karakter. Så du ender med at betale MERE end hvis du ringer til din lokale håndværker, og du vil meget oftere få de dårlige håndværkere, og hvis de sjusker med tilbudsgivningen, så risikerer man at regningen løber fuldstændigt løbsk inden man er færdig. Ok, der er tale om et ret lille projekt, så beløbet er overskueligt, men overskridelser på 50-100% af tilbudsprisen er ikke unormalt at se, desværre. Jeg havde eks. en gut til at fjerne en gl. fabrik fra min grund for noget tid siden. Han gik ca. 180% over tilbudsprisen. Det var jeg ærligt talt ret chokeret over at han ikke lige kunne sige LIDT tidligere end da han kom med regningen.
Jeg har tilbudt "fede" at lave den ganzen molevitten til en fair pris. Det er jo muligt at spare lidt tid, hvis man selv vil spartle f.eks første gang eller male første gang. Uanset hvad mener jeg ikke de 2 små lofter skal koste hverken 12 eller 14.000.
Og til dig TWIST, hvordan f...... kan du acceptere 180% over tilbudsprisen. Jeg havde givet ham 12 omgange i bokseringen

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Som alle kan se prøver jeg faktisk at hjælpe, men når "fede" ikke gider svare ja, nej eller rend mig i r.... så er mine venlige intentioner om at hjælpe ved at forsvinde.

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Citat fra fede

Halløj,

er det mon muligt at få et bud på hvad et nedsænket loft kunne koste.

Det skal laves på henholdvis bad og toilet.
Bad er ca. 1x1,8m og toilet ca 1x1m, altså relativt små rum. Der skal være halogenspots i.
Derudover skal der laves en kasse omkring nogle vandrør.

Jeg har tænkt mig at hyre en tømrer til det (ja ja, ved godt det er lds-arbejde men orker det bare ikke lige), og er interesseret i en "orange" pris eller hvad man siger, men også gerne en "rigtig" pris??

På forhånd tak for nogle forhåbentlig seriøse forslag!! wink



Hej.

Godt man bor her hvor græsset gror, for med den m² pris kan man næsten bygge en garage smile

Det er her tales om, er at lave to nedstroppede gipslofter, det må højst tage 12 timer for en træmand til en regulæg timepris på 350 kr/h = 4200 Materialerne koster max 1000-1500 plus moms dvs. ialt max plus moms
kr. 5700 og ik en krone længere smile

PE

Hey.

Er så fuldstændig enig med Prana og Pev !

Nedstroppede og satte rustikker op i mit lille badeværelse på knap 3 m2, på en hverdagsaften, incl skyggelister.
Ved godt at det tager længere tid med gips-forskalling, men må maks tage en alm. arbejdsdag alligevel. Uden lærling, undtagen hvis det er oppe i en lejlighed wink .

Ok pris du lavede forøvrigt, Pev.

Mvh Jesper
Tømrer

Jeg har også tidligere tilbud "fede" min hjælp, uden at få svar - så jeg ved ikke hvor reelt det er, når man vil give et tilbud og ikke får svar på det. Men så er det jo godt, man har rigeligt andet at tage sig til smile


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også