Rodzone / sivbrønd til 1-families hus

Vores hus har en septiktank til sort spildevand. Gråt spildevand ledes udenom. Afløb fra septiktank ledes sammen med det grå spildevand.
Problemet er, at det bare ledes ud i bar jord.
Løsningen er vel en sivebrønd, eller et rodzone anlæg (pile anlæg?).
Ved nogen hvad der er
- den bedste løsning
- den mest miljøvenlige løsning
- den billigste løsning
- en lovlig løsning
???

Venligst
/Jens
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv at spørge på teknisk forvaltning i din kommune,de kan svare på hvad der er lovligt i dit område, der er forskellige krav til spildevand i de forskellige områder (landzone- byzone -osv) de kan også fortælle om evt.kloakerings-planer i området

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Hej Jens lyn.

Vi har stort set det samme problem, dog er det vores gamle sivebrønd der ikke længere fungere og hele anlægget er desuden uden godkendelse Jeg har på et tidspunkt tænkt på et lukket pilefordampningsanlæg www.pilerensning.dk/ , men synes at det bliver for meget i forhold til de 120m3 vand der skal bortledes så minetanker er især ved dette nedsivningsanlæg www.expo-net.dk/sw389.asp det lader til på papiret at kunne tilgodese vores behov. Vi har endnu ikke fået gjort noget ved det og jeg er derfor meget interesseret i at høre om jeres erfaringer.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej jens lyn,

Jeg kender ikke så meget til pileanlæg, men jeg vil foreslå at du for lavet et alm. sivedræn, f.eks fra Warercare www.watercare.dk

Det opfylder mindst 3 af dine ønsker:

- den bedste løsning
- den mest miljøvenlige løsning ??? (måske)
- den billigste løsning
- en lovlig løsning

Hvis du har høj grundvandsstand kan du få monteret en pumpebrønd, så er du sikker på altid at kunne komme af med dit vand.

Venlig hilsen

Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis