Genvex. igen igen

er ved og købe et træhus der vil jeg gerne have et system ind der skifter luften til billige penge. det skal siges det hele er på el og jeg sætter et stoker ind for skal have lavet gulvvarme i hytten. men hvad er mest økonomisk at gøre? skal så vidt mulig undgå elvarme. det skal lige siges huset er på ca 160m2
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da du bygger nyt hus - skal du formentlig have et genveks installeret, så du er sikker på at du får 'luftet ud' - skiftet luften i alle rum. Så du er sikker på at få den fugtige luft ud, og nyt frisk luft ind - Kender kun til at de er drevet af en elblæser...

Normalt er det et genveks - så du får opvarmet den friske luft med den luft du puster ud af huset.

Ja installer da et pillefyr der kan give dig gulvvarme - god ide, og vist egentlig også det billigste hvis du ikke vil have en brænde kedel du skal fyre op i manuelt...
Stokerfyr er ingen dum ide, har selv haft en i flere år, det kraver noget arbejde, men der er nu noget "hygge" ved det, desværre også nogle negative sider, men ta du bare et stokerfyr.

Med hensyn til genvex, så hedder der balanceret ventilation, genvex er et varemærke ligesom Volvo, Bmw osv.
Et ventilation anlæg er nu også en god ide, som foregående indlæg skriver, det kan med fordel udstyres med en vandbåren varmeflade, sammen med gulvvarmen tror jeg på får et "top dollar" indeklima
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis