Gulvtæppe buler..

Hej...

Mangler lige lidt råd...

Jeg fik i torsdags lagt et fladvævet tæppe, og man kan stadig i dag se "puklerne" fra hvor det har været rullet/foldet i rullen....

Er dette normalt (hvor mange dage er normalt at skulle vente på at tæppet bliver fladt) eller skal jeg gå til forhandleren og bede dem om at udbedre tæppet før jeg betaler for det..?

mvh
Anders
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ring til et andet tæppe firma, og spil dum.. sig du selv ar lagt det, men det buler lidt, hva har du gjort forkert osv.. og hør hva han siger..!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Det viser sig at jeg er blevet guidet til at købe de helt forkerte plader, og det er disse som rejser sig og dermed laver buler...

Jeg ruller i weekenden og ligger istedet de grønne plader (Thermofelt)....

Har snakket med 2 forskellige tæppehandlere omnkring dette.. Den ene siger at de skal ligge løst (ikke spænd) og med 3-5 mm til væggen... Den anden siger at den skal dække totalt.. Altså ingen revner hverken ved væg eller imellem...

Hvad er jeres erfaring ?
Citat fra A-torsten

Det viser sig at jeg er blevet guidet til at købe de helt forkerte plader, og det er disse som rejser sig og dermed laver buler...

Jeg ruller i weekenden og ligger istedet de grønne plader (Thermofelt)....

Har snakket med 2 forskellige tæppehandlere omnkring dette.. Den ene siger at de skal ligge løst (ikke spænd) og med 3-5 mm til væggen... Den anden siger at den skal dække totalt.. Altså ingen revner hverken ved væg eller imellem...

Hvad er jeres erfaring ?


hvis du følger bogen skal der være 3 mm luft , i praksis behøver du ikke have luft hvis det er et tørt rum , men det må ikke spænde
den fejl jeg ser mest når folk selv har lagt termofelt , er at de vender den forkerte side opaf , og så SKAL endesamlingerne være forskudt , ellers er du sikker på buler

hvis det er buler fra at tæppet har været bukket , så prøv at skrue varmen op på 20 grader , så skal det lægge sig inden et døgn
det kan også være for at det er skåret for stramt , eller ikke kantlimet ordentligt

nu er jeg selv gulvmontør , så har prøvet det en del gange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis