Udluftning lukkes i krybekælder pga efterisolering

Hej

Jeg skal have efterisoleret min krybekælder i forbindelse med at jeg ligger nyt trægul samt gulvvarme. Krybekælderen er i forvejen isoleret med 100 mm og der skal yderligere 100 mm til, men....
Hvis jeg går yderligere 100 mm ned vil den nye isolering lukke af for udluftningshullerne i krybekælderen, hvilket ikke er godt.
Mit spørgsmål lyder så om det er nødvendigt at bore nye huller til udluftning eller om det kan klares med et 110 mm plastrør der går skråt nedad fra det eksisterende hul og ned under isoleringen? Vil jeg miste for meget af min udluftning?

Godt Nytår

NAK
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ikke nogen der ved noget om dette emne?
Jeg håber der er.... :-)
Jeg tror heller ikke du skal være så bange for det, bare der kan komme luft ned i krybekælderen.
Jeg har selv lavet det samme, men jeg havde plads til 150mm isolering før jeg kom ned til udluftningen. Så ved hullerne isolerede jeg "kun" med 150mm og 200mm alle andre steder.
Hej nak

Jeg tror din ide med at lade plastic røret gå skåt er god nok. Bare du ikke lukker for udluftningen. Det ser man ofte at folk gøre, uden at tænke på at udluftningen er der for at undgå svamp og råd. (og radon!) Din udluftning vil virke bedst, når det er koldt udenfor, fordi varm luft stiger til vejrs. (Jordtemperaturen er gennemsnitlig ca 9 grader)
Desuden vil den virke når det blæser.
Tak for det. Jeg vil gå i gang. Det er jo ikke anderledes at jeg bare holder et vågent øje til det de første år, og ser om det er blevet mere fugtigt i kælderen, og så kan jeg jo bore nye huller.
Tak for jeres tid.

NAK
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis