Gulvbrædder og vandskade

Da jeg ville lukke luft ud af radiatoren i soveværelset i vores lejlighed kom jeg til at dreje den lille ventil for langt og der fossede sort vand ud. Vi fik efter nogle minutter kontrol over det, skruet ventilen på igen, og tørret vandet op, men der var trængt vand ned mellem fugerne på vore gamle plankegulv.

Vi har luftet godt ud, men her 3 dage efter er plankerne begyndt at bue opad i siderne.

I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål:

1. Skal jeg foretage mig noget for at affugte rummet eller lign eller tørrer det af sig selv?

2. Vil brædderne blive lige/mere lige igen når der er helt tørt nedenunder?

3. Hvis der skal skiftes gulvbrædder, kan jeg så få det erstattet af mit forsikringsselskab?

Tak for hjælpen!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. Rummet vil tørre af sig selv, men nu ved jeg ikke hvor meget vand det drejer sig om, men det tørrer af sig selv. Desværre hjælper årstiden ikke til.

2. Jeg er mere bekymret for dit gulv. Du skriver at det er gammelt, men hvor gammelt er det, og hvordan er det blevet behandlet? Som udgangspunkt tror jeg du skal forvente, at gulvet ikke blive helt lige igen.

3. snak med dit forsikringsselskab.
Citat fra AJ57

1. Rummet vil tørre af sig selv, men nu ved jeg ikke hvor meget vand det drejer sig om, men det tørrer af sig selv. Desværre hjælper årstiden ikke til.

2. Jeg er mere bekymret for dit gulv. Du skriver at det er gammelt, men hvor gammelt er det, og hvordan er det blevet behandlet? Som udgangspunkt tror jeg du skal forvente, at gulvet ikke blive helt lige igen.

3. snak med dit forsikringsselskab.


Ad 1:
Tak for det - en bekymring mindre. Det var jo ret meget vand men fra en radiator i ca. 15 minutter.

Ad 2:
Gulvet er det originale fra 1920. Det er kun halvdårligt sæbebehandlet, så det suger nok en del.

Ad 3:
Tak for dit input!


Du er velkommen.

Jeg har været væk et stykke tid, så hvordan blev resultatet?

I tilfælde af du skal bruge et nyt gulv, kan jeg anbefale et byggemarked på nettet, som hedder www.byggestore.dk jeg købte et af deres Bygma massiv gulve, god pris og fin kvalitet.

men håber da, at dit forsikringsselskab tog sig af de, hvis det var nødvendigt.
Citat fra AJ57

Du er velkommen.

Jeg har været væk et stykke tid, så hvordan blev resultatet?

I tilfælde af du skal bruge et nyt gulv, kan jeg anbefale et byggemarked på nettet, som hedder www.byggestore.dk jeg købte et af deres Bygma massiv gulve, god pris og fin kvalitet.

men håber da, at dit forsikringsselskab tog sig af de, hvis det var nødvendigt.


Kære AJ57,

Tak for interessen. Heldigvis er det tørret nu og brædderne er som før. Vores ejerforening vil fremover tage sig af alt hvad der hedder udluftning af radiator mv. så vi skulle ikke få yderligere problemer.

mange hilsener

Cobb
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis