Trailerkøb

Hej herinde

Jeg skal have købt en trailer, men ved ikke rigtig hvad jeg skal gå efter.

Jeg kommer til at bruge den en hel del iforbindelse med et husprojekt og er kommet frem til at den skal være minimum 200 cm lang, men der er jo lidt andet man skal tage stilling til.
Alu/stål/finer? Har set man kan få nogle, der kan tippe, det virker også meget praktisk (hvis det er noget der virker?).
Har kun alm kørekort, så det sætte også en begrænsning.
Så vidt jeg kan se, fåes de fra ca 4.000,- og op efter. Prisen er ikke lige meget, men den skulle jo gerne holde længe...

Bor i østjylland, så skal helst ikke være ved en forhandler på Bornholm.

Mvh

Kasper
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg er helt vild med min Kviktrailer http://www.kviktrailer.dk/ Den er med finér sider. Akslen er lavet til at kunne bære 750kg, men traileren er kun registreret til max 500 kr. Det er dog dejligt at vide ,at hvis man kører med et læs sand e.l. så kan akslen godt holde til det selvom det måske vejer lidt for meget.
Har i øvrigt investeret i et sæt høje sider. Det øger prisen betragteligt, men også anvendeligheden. Tag også lige fat i vangerne på en kvik trailer. Dem er der gods i!

mvh Anders
2 meter ? Hvis det er et byggeprojekt den skal bruges til, ville det jo være smart at den kan tage en gips/krydsfinér plade. Den er altså (oftest) 220*120 - Dette må være absolut minimum. Du er så enten ovre i en boogie trailer, den fåes for 8K i Bauhaus, eller en stor en-akslet der med fordel kan vejes ned som også AndersKruse nævner. Skal dog nævnes i den forbindelse, at det kan godt være akslen kan holde til den ekstra vægt, men kan dit kørekort klare et klip og 5000 kr i bøde?
Citat fra MikeMarbjerg

2 meter ? Hvis det er et byggeprojekt den skal bruges til, ville det jo være smart at den kan tage en gips/krydsfinér plade. Den er altså (oftest) 220*120 - Dette må være absolut minimum. Du er så enten ovre i en boogie trailer, den fåes for 8K i Bauhaus, eller en stor en-akslet der med fordel kan vejes ned som også AndersKruse nævner. Skal dog nævnes i den forbindelse, at det kan godt være akslen kan holde til den ekstra vægt, men kan dit kørekort klare et klip og 5000 kr i bøde?


Hej Mike.

Hvad mener du med, at det kan give bøde med den ekstra vægt eller hvad? Kan du forklare lidt tydligere smile

PE

Annonce
Citat fra AndersKruse

Hej

Jeg er helt vild med min Kviktrailer http://www.kviktrailer.dk/ Den er med finér sider. Akslen er lavet til at kunne bære 750kg, men traileren er kun registreret til max 500 kr. Det er dog dejligt at vide ,at hvis man kører med et læs sand e.l. så kan akslen godt holde til det selvom det måske vejer lidt for meget.
Har i øvrigt investeret i et sæt høje sider. Det øger prisen betragteligt, men også anvendeligheden. Tag også lige fat i vangerne på en kvik trailer. Dem er der gods i!

mvh Anders

nu kan jeg kun sige at jeg har dårlige erfaringer med kvik, de holder slet ikke til det de lover
godtnok er det en 750 kg aksel , men resten holder ikke ret længe til bare de 500 kg totalvægt , den knækker simpelhen
giv lidt mere og få en brenderup eller lig

de 200 cm i længden er fint nok , og sørg for at få en der er 130 cm i breden , da mange plader er 125 cm , det er pladerne der er træls at køre med hvis den er for smal
Ville ønske jeg kunne PEV !! FDM har forsøgt sig her: http://www.fdm.dk/public/ferie/camping/trailer/

Man kan sikkert også finde ud af bødebeløb et eller andet sted. Jeg har betalt 5K for at køre i en varevogn med en boogietrailer efter. På papiret var der en forskel på 100 kg - dog var traileren ikke læsset til max, men det betød ikke noget dengang. Selvom reglerne er lidt anderledes i dag, er det stadig ikke noget der ses gennem fingrene med. Slet ikke hvis traileren er vejet ned og derefter benyttes til den oprindelige vægt. Ville bare anskueliggøre at der er en risiko ved at "snyde" med den slags, og at det er vigtigt at finde den rette trailer til ens bil og kørekort.
køre du md 30% overlæs giver det et klip + bøde , hvor stor bøden er ved jeg ikke men billig er den ikke
det samme gælder hvis du køre for hurtigt , så giver det et klip ved 30% for hurtigt
husk at bøde og klipreglerne med trailer er de samme som lastbil , så grænsen er mindre end alm personbil før du får bøde og klip
De fleste 500 kg trailere er idag udstyret med en 750 kg aksel.
Du må oftest også køre med en 750 kg trailer, uden bremser, efter din personbil, måske ikke laste den til 750 kg. Men dog køre med mere end de 500 kg. At den er indregistreret til 750 kg betyder blot at der skal betales vægtafgift ( vist 120 kr. / år ) og en på maks 500 kg er gratis. Nummerpladen skal under alle omstændigheder "købes"

Jeg har selv en DAN trailer, den er 110% identisk med en VARIANT. Den valgte jeg fremfor en Brenderup når jeg kiggede konstruktionen efter. Der er to tværvanger under min, der var kun en på Brenderupen. Min er i finer da jeg mener de tynde stål modeller er for kleine. Specielt hvis du skal køre med murbrokler.

Der er også en trailer biks ude mellem Silkeborg og Linå. Han annoncerer meget i den blå avis. Hans trailere virker også ret solide.

Glem alt om Stema fra HaraldNybrg. Den er for kort og smal, og ret klein.

Check lidt priser på www.dba.dk få en pressening og næsehjul med fra starten og en bøjle til at holde presseningen. Det er guld værd og din trailer holder sig meget længere. Og bunden rådner ikke og den er altid tør og klar til at hente materialer. Jeg havde ikke bøjle fra starten, men selv lavet et sæt siden og det er så meget nemmere at holde traileren tør med disse at jeg klart må anbefale det som et stykke "nødvendigt" udstyr. Du kan sikkert handle den med til næsten ingen penge.

Men rul en tur ud og kig lidt.. se også på hvor godt beskyttede lamperne sidder og hvordan lukketøjet på bagklappen er at betjene og er det solidt.

Regn med at du lander mellem 6 -7.000 for en god trailer uden bremser, med presenning.

MVH Njord
Længden på traileren synes jeg ikke er det afgørende. Til gengæld er det vigtigt, at den er så bred, at en standardplade (122) kan ligge der. Om pladen rager lidt bagud er af mindre betydning.
Har selv en Variant med metalfjelle som virker meget tilfredsstillende. Hvis der skal murbrokker, fliser el lign. om bord kan man jo altid stille en gammel stump spånplade inden for fjellen (og i bunden), hvis man ikke mener den kan holde til det.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis