De fleste 500 kg trailere er idag udstyret med en 750 kg aksel.
Du må oftest også køre med en 750 kg trailer, uden bremser, efter din personbil, måske ikke laste den til 750 kg. Men dog køre med mere end de 500 kg. At den er indregistreret til 750 kg betyder blot at der skal betales vægtafgift ( vist 120 kr. / år ) og en på maks 500 kg er gratis. Nummerpladen skal under alle omstændigheder "købes"
Jeg har selv en DAN trailer, den er 110% identisk med en VARIANT. Den valgte jeg fremfor en Brenderup når jeg kiggede konstruktionen efter. Der er to tværvanger under min, der var kun en på Brenderupen. Min er i finer da jeg mener de tynde stål modeller er for kleine. Specielt hvis du skal køre med murbrokler.
Der er også en trailer biks ude mellem Silkeborg og Linå. Han annoncerer meget i den blå avis. Hans trailere virker også ret solide.
Glem alt om Stema fra HaraldNybrg. Den er for kort og smal, og ret klein.
Check lidt priser på
www.dba.dk få en pressening og næsehjul med fra starten og en bøjle til at holde presseningen. Det er guld værd og din trailer holder sig meget længere. Og bunden rådner ikke og den er altid tør og klar til at hente materialer. Jeg havde ikke bøjle fra starten, men selv lavet et sæt siden og det er så meget nemmere at holde traileren tør med disse at jeg klart må anbefale det som et stykke "nødvendigt" udstyr. Du kan sikkert handle den med til næsten ingen penge.
Men rul en tur ud og kig lidt.. se også på hvor godt beskyttede lamperne sidder og hvordan lukketøjet på bagklappen er at betjene og er det solidt.
Regn med at du lander mellem 6 -7.000 for en god trailer uden bremser, med presenning.