Trailerkøb

Hej herinde

Jeg skal have købt en trailer, men ved ikke rigtig hvad jeg skal gå efter.

Jeg kommer til at bruge den en hel del iforbindelse med et husprojekt og er kommet frem til at den skal være minimum 200 cm lang, men der er jo lidt andet man skal tage stilling til.
Alu/stål/finer? Har set man kan få nogle, der kan tippe, det virker også meget praktisk (hvis det er noget der virker?).
Har kun alm kørekort, så det sætte også en begrænsning.
Så vidt jeg kan se, fåes de fra ca 4.000,- og op efter. Prisen er ikke lige meget, men den skulle jo gerne holde længe...

Bor i østjylland, så skal helst ikke være ved en forhandler på Bornholm.

Mvh

Kasper
Hej herinde Jeg skal have købt en trailer, men... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra bredker

køre du md 30% overlæs giver det et klip + bøde , hvor stor bøden er ved jeg ikke men billig er den ikke
det samme gælder hvis du køre for hurtigt , så giver det et klip ved 30% for hurtigt
husk at bøde og klipreglerne med trailer er de samme som lastbil , så grænsen er mindre end alm personbil før du får bøde og klip


Er du sikker på det med klippet? Ledte egentlig efter hvor stor bøden er for overlæs og den står der sjovt nok ikke men der står til gengæld hvad der giver klip og der kan jeg ikke se noget om overlæs (Men er måske for træt til at se det wink)

Kiggede her:
http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9E9B00-61BB-4884-865E-C2477291CE63/0/p669_0106.pdf

/Jacob
Man får IKKE klip for at køre med overlæs. Så bredker er galt på den.
Men kan dog sagtens miste kørekortet. På lastbiler kører vi med en margen på 7% af totalvægten før der falder bøde. Langt de fleste entrepenør lastbiler i Danmark kører permanent med 7% overlæs.

Angående det med klip og overlæs er dette saxet direkte fra sikkertraffik.dk:


Er der særlige regler for lastbiler og busser?
Nej, der er ikke særlige regler for lastbiler og busser i forhold til klippekortet. De forseelser, som er med i klippekortet, er ens for alle typer køretøjer.
Man får derfor ikke klip for fx at køre med overlæs eller overtræde køre/hviletidsbestemmelserne. Men man kan få bøder, frakendelse af kørekortet mv.
Iøvrigt er regler for trailer og bil her :
Generelt:
Loven siger, at et registreret eller godkendt køretøj aldrig må belastes med en større vægt,
end det er registreret eller godkendt til at bære.
Reglen om overlæs omfatter både personer og gods.

En almindelig personbil, registreret til privat kørsel, er ikke godkendt til et bestemt antal
personer, men vedrørende evt. overlæs er det afgørende, om vægten af personer og evt.
bagage i bilen overskrider den tilladte totalvægt.

Ved kørsel med overlæs beregnes overskridelsen i %, i forhold til den Tilladte Totalvægt.
Der kan rejses tiltale for kørsel med overlæs når:
Det tilladte akseltryk, for en enkelt aksel, overskrides med mere end 7%.
Det tilladte akseltryk, for en enkelt aksel, overskrides med mere end 500 kg.
Køretøjets tilladte totalvægt overskrides med mere end 7%.

Eksempel:
Når en trailer med en tilladt totalvægt på 750 kg belæsses til en faktisk totalvægt på 802,50 kg,
er overskridelsen = 7%

Bøde ved overskridelse af tilladt akseltryk / totalvægt:
Fører: kr. 20,00 pr. %
Ejer: kr. 50,00 pr. %
Chauffør på køretøj over 3500 kg: kr. 100,00 pr. %

Hvis overskridelsen er på mere end 500 kg, men ikke over 7%:
Fører: kr. 125,00
Ejer: kr. 300,00

Betinget frakendelse af førerretten:
Hvis føreren af et køretøj, med en tilladt totalvægt på over 3500 kg, kører med et overlæs
på mere end 30%, frakendes førerretten betinget.

Ubetinget frakendelse af førerretten:
Hvis føreren af et køretøj, med en tilladt totalvægt på over 3500 kg, kører med et overlæs
på mere end 30%, og samtidigt overskrider en anden bestemmelse, som kan give
ubetinget frakendelse, f.eks. en hastighedsoverskridelse på mere en 40%, frakendes
førerretten ubetinget. (kørekortet mistes i minimum 6 mdr.)

Link: http://www.koereskoler.dk/Nyheder/Overl%C3%A6s.htm

Mvh
Kasper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis