Valg af varmen

Hej jeg skal i gang med at lave mit gamle hus i stand og vil høre om der er nogle der har gode forslag til varme og som ikke koster flere 100000 at lægge ind der er el-varme i huset nu så alt vil næsetn pynte på det årlige buget.

på forhånd tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan prøve at søge lidt på de første par sider herinde, så finder du masser af indlæg om luft til luft pumper. Det er et billigt alternativ.

mvh

Carsten
Hvis ikke du alligevel har planer om at brække gulv op og lave gulvvarme, så ville jeg beholde el-radiatorerne.

Jeg ville overveje luft-luft varmepumpe, brændeovn, pilleovn eller en masseovn. Jeg tror at alle disse løsninger er noget mindre omfattende, end at etablere et ny vandbåren radiatoranlæg. De har dog alle sværere ved at få varmen ud i alle kroge, men da kan dine elradiatorer supplere. Og da du allerede har el-radiatorerne, behøver du ikke dimentionere din nye varmekilde til at kunne klare spidsbelastningerne. Hvis din nye varmekilde bare klarer størstedelen af dit forbrug, så tror jeg ikke at den sidste lille potentielle driftbesparelse kan måle sig med forrentningen af langt større etableringsudgifter.

Men det kommer jo så også an på hvor omfattende dit husistandsættelsesprojekt skal være.
Hvis du har haven til det : Jordvarme !

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Det er et større projekt jeg skal i gang med og gulven skal op for der er ikke isolere nede under, så det vil ikke blive noget problem med gulvvarme jeg tænkter bare på at få installer et fyr til at trække det kommer til at løbe noget kan jeg forstille mig.
Nå, så er det en anden sag. Så har du jo gang i et projekt til flere hundrede tusinde. Så ville jeg vælge gulvvarme opvarmet af en vand-vand varmepumpe, hvis din grund er stor nok og det ikke gør noget at det hele bliver gravet op. Der findes også løsninger, hvis ikke grunden er så stor, men de priser jeg har hørt er alt for dyre og det er ikke gør det selv. Istedet for at fordele slangerne på grunden, borer man dybt ned og sænker en pakke ned. Een af mine tidligere kollegaer fik det lavet ved et nyt hus. Jeg mener det kostede omkring 300.000kr.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis