Afslutning af gipsloft mod væg

Har læst lidt i følgende tråd her på forum: http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=51061 omkring kanten mellem gipslofter og væg -dog uden at få helt afklaring på hvorledes man gør.

Vi har sat gipslofter op over hele huset og fået dem spartlet og slebet og de er klar til at påføre filt og maling.
Vores vægge er bare og klargjort til tapet.

Vi har lagt gipsloftet op så tæt mod væggen som muligt, men ligesom i linkede debat, er vores vægge ikke helt lige, hvilket medfører at vi visse steder har lidt mere luft (dog maks 5-6 mm).

Jeg har fået fortalt at jeg nu skal gøre følgende.
[LIST=1]
[*]Akrylfuge i kant.
[*]Filt på loft og maling - skal filten gå 20 mm ned på væg eller stoppe ved fugekant?
[*]Tapet på til loft
[*]Akrylfuge i kant mellem loft og væg
[*]Evt maling igen af loft.[/LIST]Er dette den korrekte fremgangsmåde - eller skal vi gøre det anderledes?

Vores tapet er for øvrigt med minimal struktur, så det vil ikke adskille sig markant fra vores færdige loft.
Har læst lidt i følgende tråd her på forum: http:... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Et gipshejs vil helt klart være en fordel smile Hvad er et andenæb ?

Man kan lære alt, hvis man gider!
En blyant med en afstandsklods som følger væggen. En ting tømrer bruger.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Mange tak for svarende. Ang skum så har jeg allerede købt materialerne (inkl en billig trykluftsfugepistol) så det må vente til en anden gang.

Når jeg så skal lægge første fuge, skal den så helt ind i kanten (som fuge A på billedet) eller gå lidt ud over kanten (som fuge B)?

Hvis gipspladen er tæt på kanten, komme man vel til at lægge en fuge som B, mens meget luft betyder at fugen kommer til at være som A - betyder en evt. variation noget eller skal man hen og efterbehandle, feks ved at skære lidt fugemasse væk?

fugeaxv2.jpg

fugebes0.jpg
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også