Tagrender - mål forvirring

Tagrendestørrelser er opgjort i tommer : 10, 11 og 12" tommer. Hvor tages disse mål?
Jeg skal have skiftet tagrender og vil genbruge rendejernene da de sidder under tagsten, der er sat fast i beton. Så jeg skulle gerne have den rigtige størrelse. Var der tale om en helt ny installation, så ville jeg bare sørge for at få nye rendejern der passer til tagrenden.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra ErikP

Var der tale om en helt ny installation, så ville jeg bare sørge for at få nye rendejern der passer til tagrenden.

Er du i tvivl om hvor gode dine rendjern er kan du overveje at skære de gamle rendjern over med vinkelsliberen et sted så det ikke ses. Herefter kan du skrue såkaldte konsoljern fast. Det går overraskende nemt - og render og jern passer med garanti sammen...

mvh Martin
Ja, jeg har set muligheden, jeg kan få nye render og nedløb for 600 kr til en side (Silvan har tilbud på et Plastmo-kit med 6 m render i stål og 11 rendejern, nedløb mm til 199,- - ekstra 3 m rende m/tilbehør koster 99,-), men konsolkapslerne koster 60 kr stykket og jeg har 25 rendejern på den ene side så det er 1500,- oven i. Så det overvejer jeg, men synes det er dyrt.
Martinus:
jeg læste ikke dit indlæg ordentlig.

De nuv. rendejern er i fin stand med fjeder foran og bagtil.
Mit hus har blotlagte spærender. Nederste lægte går ud over spærenden, så jeg har ikke rigtig nogen steder at montere nye rendejern/konsoljern.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis