Nyt fyr.

Hej

Jeg går og planlægger at skifte mine fyr ud til sommer.
Jeg har nu et oliefyr, kedel + 30 år, brænder 10 - 15 år. Det er koblet sammen med et fastbrænselsfyr 8 (salamander).
Jeg vil skifte det med et stoker.
Det hele står i mit værksted, som er sammen bygget med bebogelsen.

Er der nogle regler, for brandsikring mm. som jeg skal være opmærksom på, da det jo "kun" er en fornyelse af systemet. Det skal stå samme sted som de to gamle.

Jeg har set noget i de tråde der har været. Men det har været med flytning eller nyt i udhuse mm.

Mvh
Flemming

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Flemming.


Kender ikke de præcie lovkrav, men snak evt med dit forsikringsselskab.
I mit nuværende hus, er der inden jeg købte det, skiftet fra oliefyr til træpillefyr. Sælger fortalte mig, at hans forsikringselskab havde krævet at der blev lavet seperat fyrrum (fyret står i et værksted, i den ene ende af huset), så der er sat gipsplader op, og branddør i. Dette fortalte jeg videre til mit forsikringsselskab i forbindelse med huskøbet, men de havde det vist ikke som et krav.

Du kan også snakke med skorstensfejeren, han ved en masse om de forskellige love og regler.



Mvh Sømanden.
Hej Sømand

Jeg havde også tænkt mig at kontakte skorstensfejeren.
Men var der nogle der havde prøvet det eller kender nogle der har, så kunne jeg godt tænke mig at høre fra dem.

Mvh
Flemming

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Tak for linkende.

Mvh.
Flemming

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis