Hjælp!!! mine fuger er blevet hvide

Jeg fik lagt fliser her op til jul, de blev fuget med LIP antracit grå og blev vasket bagefter, alt så fint ud. Kom hjem fra ferien 2.jan og så mine fuger var blevet hvide/lysgrå. Hvad fan... er der sket og hvad gør jeg nu???

Frustreret

Lars
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De er tørret helt, og så bliver de lidt lysere end når de er våde.

Farven du så på "farvekortet" burde dog være nogenlunde den samme. Var pulveret også helt hvidt da du blandede det ?

Du kan jo vælge at fuge om med en mørkere fuge hvis den ikke passer dig. Men ellers kan du trøste dig med at den bliver lidt mørkere når den bliver våd, så hvis det var et badeværelse, så får fugerne nok aldrig den hvide farve igen, og med tiden vil der også komme lidt skidt ol. til at farve den endnu mørkere.
Du kan naturligvis give fugen lidt voks, men det er så klodset hvis ikke flisen også skal have.
Vi havde samme problem med samme produkt, og det viste sig at være salpeter der trak op gennem fugerne. LIP har et eller andet renseprodukt, der kan tage en del af det, og resten forsvinder når du giver fugerne olie sammen med klinkerne.

Men kan godt forstå du blev lidt bleg, det gjorde vi og vores murer også, men resultatet til slut blev rigtig godt.
Jeg valgte antracit da det var det mørkeste jeg kunne få. Farven svarer nu til en alm. lysgrå. Den matcher slet ikke farvekortet. Den har altså skiftet farve.
Ved nærmere gennemgang ser jeg at "farveskiftet" ikke er jævnt over det hele. Det virker som en eller anden form for "gennemslag" Nærmest som "kalksaltpeter" eller hvad det nu hedder.
Hvad er der gået galt??
Det er vel ikke meningen man skal "efterbehandle" røven ud af bukserne. Voks el. olie duer ikke, da det er fliser, der ikke skal behandles.
Så er der vel ikke andet at gøre end at gå i gang med LIP klinkerens og en tandbørste...
Citat fra Lars Dorow

Jeg valgte antracit da det var det mørkeste jeg kunne få. Farven svarer nu til en alm. lysgrå. Den matcher slet ikke farvekortet. Den har altså skiftet farve.
Ved nærmere gennemgang ser jeg at "farveskiftet" ikke er jævnt over det hele. Det virker som en eller anden form for "gennemslag" Nærmest som "kalksaltpeter" eller hvad det nu hedder.
Hvad er der gået galt??
Det er vel ikke meningen man skal "efterbehandle" røven ud af bukserne. Voks el. olie duer ikke, da det er fliser, der ikke skal behandles.


Hej.

Var dit undergulv tør, varmt og primet inden du lagde fliser.

PE

Annonce
Mit gulv var tørt, primet men koldt
Citat fra Lars Dorow

Mit gulv var tørt, primet men koldt


Hvor meget varme var det i rummet.
Ingen varme giver den slags pletter/udslag.
Hvilken fugeprodukt brugte du? Min fornemmelse er at du har bruge Alfix cerafil 5-10 sad

PE

Rummet var uopvarmet dvs. ca 5-7gr fik at vide det ikke var noget problem hvis man bare beregnede længere tørretid. Produktet er Lip klinkefuge.
Citat fra Lars Dorow

Rummet var uopvarmet dvs. ca 5-7gr fik at vide det ikke var noget problem hvis man bare beregnede længere tørretid. Produktet er Lip klinkefuge.


Hej igen.

Jeg er meget overbevist om at det er kulden som har gjort at gennemslaget er kommet i fugerne. Du kan afvaske fliser/fuger i fliseafrens, som du kan få i byggemarked. Når gulvet er tørt, kan det vaskes i brun sæbevand, det er nok det nærmeste jeg kan komme på at sløret kan fjernes.

PE


Hej alle
Vi står med samme problem, netop at fugerne efterfølgende er blevet hvide/lysegrå, vi er efterfølgende blevet oplyst at det kan afhjælpes ved at gøre brug af et renseprodukt og derefter mætte fugerne med olie. Ville derfor høre om jeres erfaring og om det har givet den rigtige farve igen? Ligeledes om hvor lang tid det holder med olie og om det samler støv og snavs eftersom det er en anelse fedtet?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis