opvarmning af skur m 100mm isolering

jeg har et skur på ca 30 kvadratmeter. jeg er på udkik efter den rigtigt opvarmning til skuret når jeg skal gå og hygge i skuret om vinteren

skuret er luxus udgaven :-) med 100mm isolering i hulv loft og vægge.

På lang sigt vil det måske skulle bruges til anneks.

Jeg har en nyere elradiator men overvejer at sætte en petroliumsovn i stedet

jeg forestiller mig at det blivr kortvarrigt at jeg behøver varme, bare lige til at hyggge bygge lidt en hverdagsaften i ny og næ

hvordan med fugt? har læst at gas og petroliumsovne genrer en del fugt? passer det?

hvordan ser det ud økonomisk? er det bedre med en gasovn når man vil ha "hurtig" varme i skuret?
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis jeg var dig, ville jeg undersøge lidt omkring luft/luft varmepumper..
Hej.

Jeg kan også tilslutte mig Sten Krogs anbefaling om luft/luftpumpe.
Kwh prisen bliver ca. 0,34 kr Investeringen er også overkommelig.
Husk at varmepumpen også affugter rummet.

PE

hvis jer så sparer 66% som de reklamerer med er den ikke tjent ind før jeg har brugt 15.000 i el
hvis jeg så bruger 2 kr. i timen og bruger skuret i 50 vinter aftener om året i 4 timer pr- gang - går der 37 år før den er tjent ind ???
er det ikke rigtigt regnet ud?

til den tid er jeg for længst pensioneret og bor i et 7. hus
Citat fra wong

hvis jer så sparer 66% som de reklamerer med er den ikke tjent ind før jeg har brugt 15.000 i el
hvis jeg så bruger 2 kr. i timen og bruger skuret i 50 vinter aftener om året i 4 timer pr- gang - går der 37 år før den er tjent ind ???
er det ikke rigtigt regnet ud?

til den tid er jeg for længst pensioneret og bor i et 7. hus


Hej igen.

Ja du kan have lidt ret, men du kan altså godt finde en varmepumpe til omk. 5000 kr.
Du må da også gerne tænke lidt på klimaet, en elektrisk varmeovn er en meget forurenende kilde sad
Synes du skulle tænke lidt på herlighedsværdien med at du installerer en varmepumpe, husk på at den varmer hel sikker meget hurtig op, da luft er hurtig varm. Jeg tror også, hvis du køber varmepumpen som er billig i drift, så vil du også bruge meget mere tid i skuretsmile

PE

jeg ville købe mig 2 stk. 9kwh varmeblæsere fra det lokale byggemarked til 995,- pr. stk. og så knalde dem op...

Det andet er vist lidt noget for nogle gamle miljøaktivister

De kan også fås med termostatstyring

Held og lykke med det

He walked silent and peacefully around the corner

Oversat

Han vandred sidelæns og pis-fuld rund i kornet
Annonce
Citat fra Knægten

jeg ville købe mig 2 stk. 9kwh varmeblæsere fra det lokale byggemarked til 995,- pr. stk. og så knalde dem op...

Det andet er vist lidt noget for nogle gamle miljøaktivister

De kan også fås med termostatstyring

Held og lykke med det


Hejsa.

Jeg kan med bestemthed sige at jeg ikke er miljøaktivist. Jeg energiberegner,
hvis ikke vi advarer, så løber toget af sporet.
Ved du engentlig hvad en 9Kwh varmeovn koster i forbrug? Jeg synes du skal prøve en i en uge og så se hvad elmåleren siger.

PE

hva med sådan en solarventi http://www.solarventi.dk/ den kan få ca 30 grader mere end uden for.

De påstår den virker bedst en kold dag med frost.. og tilmed holder huset fugt frit hele året, og hvis man køber den stor nok også frost frit.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Reklamerne påstår også, at rynkecreme virker. NOT.

Sniffer  
Citat fra Lopus

hva med sådan en solarventi http://www.solarventi.dk/ den kan få ca 30 grader mere end uden for.

De påstår den virker bedst en kold dag med frost.. og tilmed holder huset fugt frit hele året, og hvis man køber den stor nok også frost frit.


Hvis den virker lige så godt som de påstår, så er det da værd at have i baghoved. Man ved jo aldrig, om man får et behov senere.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg har en sådan varmepumpesag fra Jem og Fusk til ca. kr. 3.000 og den fungerer glimrende og hurtigt, dog ikke på værkstedet.

Har Knægten overvejet, hvordan en installation skulle dimensioneres for at trække 2 x 9 KwH :-)

Det er jo ikke bare lige den tid, du er i skuret, der skal varmes op. Der går noget tid før rummet bliver ordentligt temperet og rart at være i, nu du selv lægger vægt på bekvemmeligheden. Og nej, jeg er ikke miljøaktivist, men kigger på økonomien og el-varme er bestemt ikke et issue for mig længere.
Det er ruinerende dyrt og ikke udpræget behageligt.

Du kunne jo også overveje en brændeovn. Det giver varme og behageligt klima, idet den jo sørger for udluftning. En buldrende brændeovn, som jeg har på mit værksted, i et ondt vejr, som det vi har i disse timer, er helt enestående og bidrager til hyggestemning på værkstedet. Men det er jo ikke længere miljømæssigt korrekt.

Jeg har pillefyr i huset og har trukket en fjernvarmeledning over til værkstedet og har taget køler og blæser fra en Ford Sierra og brugt som kalorifere. Den klarer grundopvarmningen og så får brændeovnen en pind, når det skønnes rimeligt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis