Renovering af badeværelse

Jeg står overfor en renovering af badeværelse på 1. sal.

Vægge/skråvægge og loft er opbygget af profilbrædder i træ. Den ene er opbygget af klinker.

Må man skrue vandfast gips direkte udenpå vægge og loft i profiltræ ? Tænker bla. på brændfare.
Må man sætte klinker direkte udenpå de gamle klinker. De gamle klinker er sat fast på gips, det tror jeg vil falde ned om ørene på mig når jeg begynder at banke klinkerne af.

Gulvet er støbt (tror jeg nok) laget ligner mest af alt asfalt!! Nogle der kender forholdsreglerne med semi-støbte gulve. De gamle klinker er ikke flækkede osv. Gulvet virker stabilt.

I gulvet er der monteret en el-gulvvarme fra 1985. Vil I anbefale jeg får den udskiftet med en af de nye måtter ?

En ordentlig smøre. På forhånd tak for hjælpen...

Do It Yourself.

Do It Yourself
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra DIY

Jeg står overfor en renovering af badeværelse på 1. sal.

Vægge/skråvægge og loft er opbygget af profilbrædder i træ. Den ene er opbygget af klinker.

Må man skrue vandfast gips direkte udenpå vægge og loft i profiltræ ? Tænker bla. på brændfare.
Må man sætte klinker direkte udenpå de gamle klinker. De gamle klinker er sat fast på gips, det tror jeg vil falde ned om ørene på mig når jeg begynder at banke klinkerne af.

Gulvet er støbt (tror jeg nok) laget ligner mest af alt asfalt!! Nogle der kender forholdsreglerne med semi-støbte gulve. De gamle klinker er ikke flækkede osv. Gulvet virker stabilt.

I gulvet er der monteret en el-gulvvarme fra 1985. Vil I anbefale jeg får den udskiftet med en af de nye måtter ?

En ordentlig smøre. På forhånd tak for hjælpen...

Do It Yourself.



Hej.

Du må gerne bygge videre på din vægkonstruktion. Brandfaren bliver ikke større ved at du monterer gips ovenpå træ tværtimod.
Hvis du skal igang med en gennemgribende renovering af badeværelset, så ville jeg nok overveje at skifte/ændre gulvet, hvis der var plads til lidt ekstre på det eksisterende gulv, så der kan blive indlagt vandbåret gulvvarme i stedet.

PE

det bedste er at fjerne de gamle rustikbræder , men du må gerne sætte gips udenpå
du kan godt sætte fliser op på de gamle , og bruger du en god fliselim holder det også ( personligt bruger jeg alfix , den blå eller sorte , de er nemmest at arbejde med , men andre fabrikater laver også lim der kan holde oven på gamle klinker )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis