Pudse gips væg i badeværelse

Står og skal til at begynde på, at udvide huset som er et nedlagt landbrug.

Så det er et nyt badeværelse og bryggers, der skal laves ud i en stald der ligger sammenbygget med huset.

Konen vil så gerne have vandskurede væge i det nye, men jeg har ikke lige mod på at skal mure det hele op, og det er sikkert også meget dyere, da mursten jo er temlig dyre.

Vil hellere bygge det i stålregler med isolering og hvad der nu ellers kræves, og så med vådrums gipsplader.

Og har fundet en side, der skriver at man kan pudse vægene op, så det ligner mursten. http://www.skalflex.dk/produkter/pudssystemer/murstensmoenster.htm

Er der nogen der har prøvet det, tænker på om det holder i længden, uden at revne og skalde af.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der er intet problem i at få det til at holde , men er et ret stort arbejde
alternativt kan du trække klinkefuge på gipsvæggen og filse den let , det er meget nemmere , og giver også et ret godt resultat
har prøvet begge dele , bare husk at uanset hvilket du vælger , skal det males med vådrumsmaling , men så holder det også
om du vælger at det skal ligne mursten eller en gammel filset væg er smag og behag , begge måder er gode
Skalflex bliver hurtigt dyrere end mursten.. Det er VOLDSOMT DYRT..

Men en lille guide:

Køb murstensmønstersættet Skalflex, istedet for Det skallex du skal lave mursten af, køber du Maxit 280, og når du skal til at vandskurer, køber du heller ikk skalflex´s mega dyre ting, men gør som normale murere gør.. mørtel og cement i en mild blanding.. Det bliver stadig dyrt men langt fra ligeså dyrt som et helt skalflex system..

Mener at 25Kg skalflex til mønsteret koster 400-500 - Maxit 280 kan erhverves for 180,- i Silvan hvis du truer dem lidt.. - Sådan en pose med 25 rækker til ca. 6 kvm..

Forresten optrækker brættet som er med i skalflex´s system er intet værd.. Du bliver aldrig færdig med det, så køb et ordentligt..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra Chr-Hj

Står og skal til at begynde på, at udvide huset som er et nedlagt landbrug.

Så det er et nyt badeværelse og bryggers, der skal laves ud i en stald der ligger sammenbygget med huset.

Konen vil så gerne have vandskurede væge i det nye, men jeg har ikke lige mod på at skal mure det hele op, og det er sikkert også meget dyere, da mursten jo er temlig dyre.

Vil hellere bygge det i stålregler med isolering og hvad der nu ellers kræves, og så med vådrums gipsplader.

Og har fundet en side, der skriver at man kan pudse vægene op, så det ligner mursten. http://www.skalflex.dk/produkter/pudssystemer/murstensmoenster.htm

Er der nogen der har prøvet det, tænker på om det holder i længden, uden at revne og skalde af.


Hej CHR.

Hvis du vælger den dyre metode med Skalflex, så kan jeg med garanti sige at det er både fantastisk at bearbejde, hvis underlaget er godt og ikke for glat.
For et almindelig badeværelse, der vil forbruget være ca 2 poser Skalterm og en Skalcem S 2000 + værktøj som er lidt dyrt. Sammenlagt vil det koste ca 1800-2500 kr Hvis der skulle monteres vægfliser ville det være betydlig dyrere.

PE

Jeg kan så komme med mine erfaringer med Maxit 280.

Kort og godt har jeg brugt ca. 20 sække indtil videre, Meningen er at hele huset skal have murstensmønster samt vandskures.. Maxit 280 hæfter endda kanon godt selv på gipsplader..

I sig selv er maxit 280 et kanont produkt at arbejde med... Har prøvet en sæk skalflex, men fandt lynhurtigt ud af det ikk kan svare sig, det føles hverken bedre at arbejde med eller noget.. Just my 5 cent
Citat fra StenKrog

Jeg kan så komme med mine erfaringer med Maxit 280.

Kort og godt har jeg brugt ca. 20 sække indtil videre, Meningen er at hele huset skal have murstensmønster samt vandskures.. Maxit 280 hæfter endda kanon godt selv på gipsplader..

I sig selv er maxit 280 et kanont produkt at arbejde med... Har prøvet en sæk skalflex, men fandt lynhurtigt ud af det ikk kan svare sig, det føles hverken bedre at arbejde med eller noget.. Just my 5 cent


Jamen tak for ideen, den prøver jeg næste gang smile

PE

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tak for de mange svar. vil da lige tænke videre over hvordan jeg vil lave det.

Men heldigvis kan jeg se bort fra, at det skal mures op.
Citat fra Chr-Hj

Tak for de mange svar. vil da lige tænke videre over hvordan jeg vil lave det.

Men heldigvis kan jeg se bort fra, at det skal mures op.


Hej igen.

Jeg kan godt love dig, at det letteste er at mure det op i sidste ende. smile Det finder du ud af når du er færdig..

God vind med projektet.

PE

Jeg er 100% enig med dig.. Det tager en krig at lave alle de fuger.

Citat fra pev

Hej igen.

Jeg kan godt love dig, at det letteste er at mure det op i sidste ende. smile Det finder du ud af når du er færdig..

God vind med projektet.
Citat fra StenKrog

Jeg er 100% enig med dig.. Det tager en krig at lave alle de fuger.


Hej Sten.

Selve processen med først at skal lave skelet, montere gips i to lag, spartle og slibe fuger, prime gipsplader, evt. vådrumssikring, påsætning af grundpuds, udkradse fuger, afrense for grater, vandskure og male min to gange til sidst, det tager meget længere tid, end hvis man skal mure, vandskure, prime og male.
Jeg vil lige nævne, hvor der er vådområder, tænker her på brusenicher, der skal der monteres vægfliser, alt andet dur kun i kortere tid.

PE

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også