Tomos Wizzard år 2000 dims røg ud af udstødning

Hej - Her den anden dag der jeg kom kørende på min velplejet og godt-kørende tomos wizzard, sagde det puf og lyden fra motoren anderledes og højere .... min kæreste kørte heldigvis bagved og så der røg en sort dims ud af udstødning på størrelse med en lille aflang spegepølse (nok mindre) !
Jeg tror det er sådan en
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1593660733&n=1709626887&pn=1709628974
Spørgsmålet er så om jeg selv kan fikse det, selvom jeg ikek har forstand på knallerter, for jeg vil nødig bøvle med at få den ud til en knallertsmed som er dyr og det er bøvlet, hvis ja hvordan og hvilke ting/reservedele skal jeg mon bruge ???
Kan man godt kører på den uden den dims, jeg mener tager den skade knallerten ??
Mon den er knækket inden i - kan man se det eller skal man skifte hele den dyre udstødning ?? er kan den ikke gå i stykker af sig selv og bare lige skal sættes på igen og dermed ikek koster noget ?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at skille de ad stille og roligt - sørg for a de tinge du adskiller blive lagt i en orden, således du kan finde ud af at samle det hele igen. (Er der nogle besværlige ting, så tag BILLEDER INDEN du skiller det ad, så har jo en mulighed for at kunne se hvordan tingene sad samlet)

Går det galt for dig, skal du jo alligevel til knallertsmeden... ;-)
Hej igen - Jeg har lige kigget på det igen - det viste sig at man bare kunne tage "fløjten" som jeg har læst den hedder (og det ligner også en, så det må være sådan en fætter) og sætte den ind i udstødningen igen (altså putte den ind i hullet bagud til og trykke den på plads) Jeg tror da bare den ryger ud i gen på et tidspunkt og så vil jeg hører om det kan passe den ikke skal sidde bedre fast på en eller anden måde?
Kender ikke lige Tomos, men på de knallerter, jeg har haft for snart mange år siden, sad fløjten udenpå et langt gevindstykke og blev holdt fast af en stor skive og et par møtrikker spændt kontra for enden.

Men smut ned i den lokale T. Hansen og spørg, der er som regel et 'scooterfjæs' som ved en masse om knallerter - han står måske ikke lige ved kassen med sorte fingre, men tuller rundt ude på lageret.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

De havde ikke sådan en skrue, har bare sat det sammen med ståltråd virket fint i 8 måneder !
Det er vel bare at finde 2 møtrikker med samme gevind?? og så en stor skive.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis