DIY skydedøre

Hejsa

Hvor tyk skal en let væg være for at man kan få skydedøre deri ?

Jeg vil have nogle 9x21 modul måls skydedøre på min sal og der bliver alle vægge lavet i reglar altså 4" - beklædt med gips.

Hvad bruger men istedet - forskallings brædder eller som bærende til gipsen(ved døren se nedenfor) eller er det ikke stiv nok ?

.jpg
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Din konstruktion er stærk nok.
Har selv været med til at lave tilsvarrende, bare med profilbrædder.

mvh.
flemming

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Forskalningsbrædder kan sagtens bære gipsen, ihvertfald et enkelt lag. Også selvom du skulle vælge vådrumsgips.
Det store problem ligger jo bare i at du skal være forsigtig med hvad der bliver skruet i væggen, da du jo riskerer at skrue "for langt ind", og dermed gøre det lidt besværligt at åbne/lukke skydedøren, eller i værste flad, lave ridser i den.
Jeg har selv gået og funderet på om jeg ikke lige skulle købe en tynd metalplade og beskytte døren med i min konstruktion. Men det ved jeg selvfølgelig ikke om du har plads til i din konstruktion.
Ok tak for svaret begge 2 !

Har i så valgt færdige døre eller har i selv bygget jeres med det hele og kun købt skinner ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har købt nogle skinner i mit lokale byggemarked. Døren er en tilskåret "standard dør", husker ikke størrelsen, men den er også fra den lokale tømmerhandel. Jeg ville gerne selv lave døren, men har ikke værktøjet til det. Problemet med standarddøren er jo også at den er lidt tykkere end jeg egentligt har brug for, men valgmulighederne er få.
Vi brugte fyldningsdøre, fra byggemarkedet.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Husk at bestille en "ubeslået" dør som skydedør, det er en smule smartere og der er meget lille prisforskel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også