Fuge klinker i frostgrader?

Ja, jeg har lagt klinker i mit uopvarmede værksted.

Kan jeg fuge klinkerne (Lip Multifuge) selvom der er frostvejr om natten og et par plusgrader om dagen nu? På posen står der anvendelsestemp +5 til +30grader......

Der står 3 motorcykler i entréen, konen siger de lugter og skal tilbage i værkstedet hurtigt.... !

Hvad gør jeg? confused
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra jakob zp

Ja, jeg har lagt klinker i mit uopvarmede værksted.

Kan jeg fuge klinkerne (Lip Multifuge) selvom der er frostvejr om natten og et par plusgrader om dagen nu? På posen står der anvendelsestemp +5 til +30grader......

Der står 3 motorcykler i entréen, konen siger de lugter og skal tilbage i værkstedet hurtigt.... !

Hvad gør jeg? confused


Hej.

Uha, dem skal man ik bide skeer med wink
Du fuger gulvet, derefter laver lidt varme i garagen i en lille uges tid.
Temperaturen behøver du ikke at have over 15 grader..
Husk at gulvet skal være tør.
Ps. lupfuge synes jeg er den bedste, så klø du bare på..
Godt nytår.

PE

Hej igen Pev!

Jeg får nok problemer med at lave 15grader derinde, der er ikke isoleret endnu... men jeg kan nok godt holde det over de før omtalte 5grader...

Så må jeg jo ud i kulden... uhhh, hader bare at fuge!! Det er vådt og træls, man kommer ingen vegne med en svamp!!!

Godt nytår :-)
Alfix Cerafill 5 kan bruges ved +5 grader, så du behøver ikke komme helt op på de temperaturer, dog tører fugen naturligvis hurtigere ved højere temperatur.


Læs mit indlæg Hjort... Jeg bruger Lip Multifuge, +5grader...

Mit spørgsmål gik pgså lidt på om når jeg fuger nu, og der så sniger sig lidt nattefrost ind... Om der kan ske noget ved det?
Citat fra Thomas Hjort

Alfix Cerafill 5 kan bruges ved +5 grader, så du behøver ikke komme helt op på de temperaturer, dog tører fugen naturligvis hurtigere ved højere temperatur.


Hej.

Som gammel fagmand har jeg brugt rigtig meget Alfixfuge, men siden de har ændret deres produkt til cerafil, så er jeg skiftet til Lip, det er let at arbejde med WAW....Prøv det, du bliver overrasket, især hvis klinken er meget hådtbrændt.
Godt nytår..smile

PE

Annonce
Jeg må vist lære at læse lidt indenad så :-)

Uanset det så kan jeg ikke forestille mig LIP kræver højere temperatur end Alfix og det er +5 grader, så hvis du kan holde det burde det ikke give problemer. Men du skal regne med at holde den temperatur et par døgn


Jeg er i fuld gang med Lip'en, (i solskinnetcool ) er lige inde og fylde træ på brændeovnen!

men tak for jeres hjælp og hurtige svar. biggrin

Jeg sætter varme på derude de næste par døgn. Det tager da også lige lidt tid at blive færdig... øv jeg hader at fuge.......
Det er da ellers så hyggeligt at fuge smile Det mener jeg netop en den rare del af det - der hvor du får den lækre finish på dit arbejde.

God arbejdslyst smile


Tak for det.

Jeg synes bare det er så langsommeligt. Kan bedre li at lægge klinker...

Nu gider jeg ikke mere. Tager sidste 3/4 af værkstedet til næste år... wink
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis