Elektonisk termostat til fjernvarme radiator?

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at sætte lidt bedre styring på vores radiatorer sådan at jeg kan sætte temperatiuren præcist samt sætte tidspunkter hvor der godt må være lidt lavere temp. Det skal sættes elektronisk. Findes der evt. noget der kan styres trådløst fra en central boks som evt. kan indstilles på en pc? Evt. i stil med LK´s IHC wireless til EL, eller findes der kun decentral styring?

Jeg har set en dims der hedder Honeywell rondostat fra Bauhaus. Den er ikke så køn synes jeg, men kan den klare jobbet? Nogen alternativer.


Håber der er nogen der kender til emnet

Mvh.
Christian
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan roligt købe en Honeywell, de laver dele til fx. rumfærger, ubåde og boreplatforme. Det er amerikansk kvalitet. De er nemme at programere og de virker. Jeg har dem på alle mine radiatorer, 6 stk.
Jeg sparer ca 1800kr(eller ca. 10%) om året pga. de termostater.
De kan programeres for et år. Dvs, dag, uge og mdr. Mine åbner kl 15 til 21 grader og lukker igen kl 22, der falder de så til 17 grader. Det motionerer også ventilen, så de ikke gror fast.
Kan anbefale dem, De passer på de fleste ventiler.

Anders
Tak for svaret.

Jeg har nu fået købt og monteret 3 stk. i vores kælder. Jeg kan ikke se at jeg kan programmere mine til dag/uge/ for et helt år. Jeg kan kun vælge om det skal være samme indstillinger hele ugen eller individuelt de 7 dage.

Der er en ting der undrer mig lidt. Er det meningen at den skal åbne meget op for radiatoren kort tid dvs.få minutter hvor den så bliver knald varm og så lukke igen? Så lugter der jo lidt af varm radiator og kan det passe at det er den måde det skal fungere på?

Jeg har sat ventilen tror jeg det var til indstillingen full på alle 3 kan det være det?

Jeg gav 300kr. pr. stk. i Harald N.


Mvh.
Christian
Hej igen, jeg kommer i tvivl når du skriver vedr. programmeringen. Der findes to modeller, en med dreje regulering og en med trykknapper. Den med drejeknap kan stilles for en uge, det er den mest brugte.

Jeg må beklage mit fejlagtige svar, da den med trykknapper hedder Landis&Staefa.....
Det er forresten en udgået model.

Jeg har ikke lagt mærke til det du siger med at den hurtigt åbner og lukker. Jeg havde smeden til at montere mine, men jeg programmerede dem selv. Det er da godt nok også ved at være 2 år siden nu....

Anders
Ok.
Er der ikke andre der kender til denne termostat?

Skal lige siges at jeg regner med at skifte både termostater, røgalarmer, tyverialarm og el kontakter til noget der har indbygget Z-WAVE teknologien så snart der kan fåes komplette produkter, men indtil, da må man jo bar nøjes med decentral styring.

mvh.
Christian
Hej,
Jeg har selv flere Rondostater og er super glad for dem -det virker bare!

Fandt et site med en beskrivelse af, hvordan man kan fjernstyre dem, hvis det har nogen interesse for de fingernemme :-) -har ikke selv prøvet det...
http://symlink.dk/projects/rondo485/

Selv har vi lige fået nyt gasfyr og der er komplet styring integreret -forudsat hele huset holder samme temperatur.

Mvh,
Mikkel
http://www.innovus.dk/index.php?id=47 er løsningen. de har også et home control til pc hvor du kan sætte en masse timere

Kun perfekt er "godt nok"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis