Hvad hedder denne fidus ?

Jeg skal have skiftet den "overtryksventil" (eller hvad den nu hedder) der sidder under min varmvandsbeholder. Det er en fra Jem og Fix og den drypper mere end den skal. Jeg skal have købt en ny, men jeg ved ikke lige helt hvad den præcis hedder. Er der nogen der kan hjælpe ? Også evt. med hvor jeg kan købe en god en...
33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det heder vel en overtryksventil
det ser ud til på billed at der er brugt den ventil der følger med tesy varmtvandsbeholderer
og det går vist ikke den er ikke godkendt til brug i dk
hvis du vil skifte den selv (det må man ikke) så søg i divs net shops på sikkerhedssæt/sikkerhedsgruppe/sikkerhedsakragat eller kik på siderne med varmtvandsbeholderer
sikkerhedsættet er så vidt jeg ved (er ikke vvs)lovpligtig og er en sammenbygget enhed udover overtryksventilen inde holder noget hane kontraventil og andet

der er vist noget med at kraget er anderledes ved beholderstørelse under 30litter men jeg er ikke klar over hvordan det hænger sammen dimsen koster 200-300kr

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

det kan du også sagtens det er ikke det store problem
ville bare gøre opmærksom på at det efter min bedste overbevisning ikke er tiladt ;-)måske hvis det er en privatbrønd? men så meget er jeg ikke inde i reglerne

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Altså, så længe du har dit eget fyr eller lign. så må du lave lige hvad du har lyst til. Det er "kun" hvis du IKKE arbejder på et lukket system du skal have en aut. til at udføre opgaven.
Og hvis du VED hvad der er galt, så skift den dog.
Citat fra Twist

Altså, så længe du har dit eget fyr eller lign. så må du lave lige hvad du har lyst til. Det er "kun" hvis du IKKE arbejder på et lukket system du skal have en aut. til at udføre opgaven.
Og hvis du VED hvad der er galt, så skift den dog.


jo men det kolde brugsvand der kommer ind i en sådan kommer vel ikke fra fyretrolleyes

og når man skal lave instalator arbejde selv (og det gør man vel) skal man søren dansme lave det ordentligtcool

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Annonce
Det hedder en sikkerhedsventil!!

Jeg kan se at den er tilsluttet tilgangen på din varmtvandsbeholder, og du må ikke selv skifte den (ifølge loven sad)

Meeeen, nu er det jo ikke ræketvidenskab, så den kan du saktens skifte selv smile

Jeg har vedlagt et billede af den, så du kan se hvordan de ser ud i dag

Venlig hilsen

Klaus
Citat fra www.spotvvs.dk

Det hedder en sikkerhedsventil!!

Jeg kan se at den er tilsluttet tilgangen på din varmtvandsbeholder, og du må ikke selv skifte den (ifølge loven sad)

Meeeen, nu er det jo ikke ræketvidenskab, så den kan du saktens skifte selv smile

Jeg har vedlagt et billede af den, så du kan se hvordan de ser ud i dag

Venlig hilsen

Klaus


Fungerer den ligesom den jeg har ? Det overtryk der kommer fra varmvandsbeholderen, kommer det ud igennem den du har vist der (hvordan fungerer den?)? Ja jeg spørger måske dumt, men kan jeg så uden videre placere den det samme sted som den anden sad eller skal den sidde anderledes.
Du skal pille den gamle sikkerhedsvenil af, og montere et T-stykke i stedet, på T stykket monterer du din nye sikkerhedsventil.

Sikkerhedsventilen fungerer ved at der er en fjeder, der lukker vandet ud hvis vand trykket bliver større end fjederens tryk.

En sikkerhedsventil skal hvis den er dimensioneret korrekt, lukke en lille smule vand ud(nogle få dråber) når din vandet i din varmtvandsbeholder bliver varmet op, den findes i flere størrelser f.eks 6-8-10 bar

Venlig hilsen

Klaus
Citat fra www.spotvvs.dk

Du skal pille den gamle sikkerhedsvenil af, og montere et T-stykke i stedet, på T stykket monterer du din nye sikkerhedsventil.

Sikkerhedsventilen fungerer ved at der er en fjeder, der lukker vandet ud hvis vand trykket bliver større end fjederens tryk.

En sikkerhedsventil skal hvis den er dimensioneret korrekt, lukke en lille smule vand ud(nogle få dråber) når din vandet i din varmtvandsbeholder bliver varmet op, den findes i flere størrelser f.eks 6-8-10 bar

Venlig hilsen

Klaus


Kan jeg ikke bare montere den som jeg har prøvet at illustrere her ? Eller kommer overtrykket ikke ud så ? Vandet skal vel løbe igennem ventilen...
[Indlæg slettet]
Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis