Lav det selv vvs.

Hvad må man egentlig selv lave af VVS.
1: Må man selv skifte sit gamle oliefyr ud med et nyt ?
2: Må man selv lægge gulvvarme og tilslutte det til sin varmekilde ? (oliefyr)

Tænker på at bygge nyt hus med radiatorer som skal tilsluttes fjernvarme.
3: Må jeg selv trække alle rør og sætte radiatorene op. Altså gøre det hele klar således den professionelle VVSér bare skal koble det hele på fjernvarmen ?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spørgsmål 3:
Det kommer helt and på hvad fjernvarmeværket siger.
Hvis det er med veksler så må man som hovedregl godt.
Er det derimod Direkte så må man ikke.
Det var det jeg fik at vide fra mit lokale varmeværk da jeg selv fik lavet min installation om.
Så ring til varme selskabet som du ønsker at bliver tilsluttet til og hør hvad de siger til det smile

MVH
Peter Nielsen
Du må gerne selv skifte dit oliefyr eller kedel som jeg foretrækker at kalde det.

Jeg vil blot opfordre dig til at sørge for at en eller anden kvalificeret dvs. uddannet indregulerer din oliebrænder så du er sikker på at den står som den skal.

Det er især vigtigt at der er styr på røggasserne, så du ikke risikerer forgiftning.

Det er også uhyre vigtigt at kedlen ikke overfyres og at der bliver taget prøver af sod og temperatur på røggassen, så du kan sove godt om natten uden at tænke på om bl.a. uforbrændte olierester i fyrboks eller røgrør kan starte en brand i aftrækket.

Brændere er ikke "plug and play" men risikerer at blive "fuck and pay".
Ja få en vvs'er til at køre fyret ind, olie, stoker eller combifyr. De er jo uddannet til den slags, så virker det jo også bagefter.....
Mit stokerfyr havde jeg en smed til at tilslutte og han stod også for indstillingerne, det kan godt svare sig.

Anders
Annonce
Hmmm. Jeg har fået et andet svar.
Jeg ringede på kommunen og snakkede med en byggesagkyndig ang gør det selv, i en udvidelse af boligen.

Spurte om jeg selv måtte lave.

Brugsvand (svaret var Nej)

Varme i eget lukket system med stokerfyr (svaret var Nej)

Kloak i eget system med sandmile (snaret var Nej)


Det eneste jeg selv måtte lave med vand, er tagrende vand til nedsivning sagde ham den byggesagkyndige.
Citat fra Chr-Hj

Hmmm. Jeg har fået et andet svar.
Jeg ringede på kommunen og snakkede med en byggesagkyndig ang gør det selv, i en udvidelse af boligen.

Spurte om jeg selv måtte lave.

Brugsvand (svaret var Nej)

Varme i eget lukket system med stokerfyr (svaret var Nej)

Kloak i eget system med sandmile (snaret var Nej)


Det eneste jeg selv måtte lave med vand, er tagrende vand til nedsivning sagde ham den byggesagkyndige.


Unden at være påståelig så er jeg næsten 99% sikker på at du godt selv må lave varme i eget lukket system

De andre ting er (som før nævt i denne tråd) rigtigt

Venlig hilsen

Klaus
Man må gerne lave varme selv i lukket system....
Jeg har spurgt en autoriseret vvs installatør... Han sagde også at det ikke må have forbindelse til komunalvandforsyning, dvs. der skal monteres kontraventil til påfyldning til kedel.

Det er kun fjernvarme uden veksler og brugsvand man ikke må røre ved. Og selvfølgelig kloakarbejde, men det er en anden historie..

Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis