Kurve til opvaskemaskine...

Vi har en Siemens opvaskemaskine med vel nok 6 - 7 år på bagen (den var ikke ny for 4 år siden, da vi overtog huset her). En noget hårdhændet behandling fra børnenes side gør, at den alvorligt trænger til et par nye kurve.

Nogen her, der har erfaring med, om det overhovedet kan betale sig? Med andre ord, er sådan et sæt prissat så dyrt fra Siemens' side, at vi lige så godt kan købe en Wasko ell. lign - og dermed skrotte en glimrende maskine, som kunne have mange gode år tilbage?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med mindre din maskine IKKE er A mærket, så kan det slet ikke svare sig (driftsmæssigt) at købe en wasco. Siemens plejer nu også at være ok. JEg har ikke lig fået købt reservedele til en siemens, men normalt står sådan nogle fyre i omkring kr 2-400,- hvis du har en zanussi, så jeg tror ikke det er så forskelligt med en siemens. Det største problem er at det måske kan tage et par måneder at få den rigtige vare hjem, afhængig af hvor du går hen og beder om reservedelen.
Prøv dog i første omgang at spørge en forhandler, hvad en sådan kurv koster og om den overhovedet kan skaffes.

I anden omgang så prøv om du kan finde en egnet kurv når der er storskrald i kommunen eller om du kan finde en på en genbrugsstation. Jeg har selv lige for kort tid siden fundet reservedele netop ved storskrald til en Bosch.
Citat fra albino

Vi har en Siemens opvaskemaskine med vel nok 6 - 7 år på bagen (den var ikke ny for 4 år siden, da vi overtog huset her). En noget hårdhændet behandling fra børnenes side gør, at den alvorligt trænger til et par nye kurve.

Nogen her, der har erfaring med, om det overhovedet kan betale sig? Med andre ord, er sådan et sæt prissat så dyrt fra Siemens' side, at vi lige så godt kan købe en Wasko ell. lign - og dermed skrotte en glimrende maskine, som kunne have mange gode år tilbage?


Du kan evt. prøve her http://www.nettoparts.dk/shop/search-3.html&keyword=kurv umiddelbart omkring 700-1000,-.

mvh
Jørgen
aflæs e-nummer på maskine, og opgiv det her. så skal jeg give dig en pris på sådanne kurve!! og samtid vudere om det kan betale sig

mvh tekniker fra Bosch/Siemens
Prøv hvidevareprofessoren. Der købte jeg nye til vores AEG.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Citat fra tsb1979

aflæs e-nummer på maskine, og opgiv det her. så skal jeg give dig en pris på sådanne kurve!! og samtid vudere om det kan betale sig

mvh tekniker fra Bosch/Siemens


TSB: Det er sgisme en melding, man kan bruge til noget. Jeg har lige været ude og tjekke, desværre kan jeg ikke lige se et e-nummer noget sted. Det står garanteret bagpå, men vores naboer er nok ikke enige i, at det er lige nu, jeg skal splitte køkkenet ad.

Istedet har jeg taget et billed af 'dyret'. Det er den model, som også blev solgt som bl.a. 'Bosch' (min bror har en magen til med det navn).

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

e-nummer står ingraveret i top af låge når du åbner denne, på det blanke metal. det kan være meget svært at se det.
men har fundet en pris på kurve som kan bruges dog er de mere flexible og lidt dyrer. den øverste koster ca 700 og den nederste også 700
men med det rette nummer er det lettere at finde.
hvis maskinen ellers virker fint og er pæn kan det da godt svare sig en Bosch i dag ligger vel typisk på 6000 kr, hvis den skal være tilsvarende den i har.
Den hedder SE26231DK/12. Men vi må bryde sammen og tilstå, at med de priser (1400 kr for top/bund tilsammen) er vi meget tilbøjelige til at købe en A-mærket Wasco eller noget lignende, det kan fås for ca. den dobbelte pris. I første omgang nøjes vi nok med lappe med emalje-forsegler, så der ikke kommer flyverust.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

ja ok men husk på pris og kvalitet tit hænger sammen og i netop denne sag må man sige at i kommer til at mærke forskel både på levetid (altså maskinensbiggrin ) og opvaskens slut resultat.

godt nytår
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også