bekæmpelsesmiddel

nedlagt.....
48 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
[Indlæg slettet]
Jeg synes ovenstående virker lidt omstændeligt for at svide ukrudtet. Den samme virkning kan man få ved bare at bruge en eddikesyreopløsning med lidt mere eddikesyre i end angivet i opskriften herover (eller en ukrudtsbrænder). Brændenældeudtrækket er jo et kvælstofprodukt, som kan svide hvis meget stærkt, men samtidig gøder det jo, hvorfor roden tilføres energi til at sætte nye skud. Så den korte gevinst ved anvendelse af brændenældekoncentrat kan være lidt dyrtkøbt i længden.

Havenyt.dk:
Planter i potter skal være frodige og i god vækst. Begynder de at se lidt triste ud, er man nødt til hurtigt at vande med gødningsvand, så planten får tilført de nødvendige mineraler samtidig med, at det også sætter skub i omsætningen i kompostjorden i krukken. Som gødningsvand kan man bruge brændenældeudtræk, udtræk af brændenælde- og kulsukkerblade, udtræk af husdyrgødning.
[Indlæg slettet]
[Indlæg slettet]
[Indlæg slettet]
[Indlæg slettet]
Hejsa alle.

Tak for opskrifterne Svanedun.

Jeg vil til at starte en produktion af pil til fyringsformål (flisning). Dertil kræves (har jeg læst mig til) at stykket omkring stiklingene, bør være ukrutsfri det første år for at få den bedste start/tilvækst (ukrudtet skygger). Har ligefrem læst mig til at nogle anbefaler at sætte stiklingerne i sort plastik. Har planlagt at sætte dem i en afstand, så det er muligt at køre med en fræser i mellem. Helt at bruge hakkejernet undgår jeg nok ikke. Sprøjtning med roundup har strejfet mig men prisen afskrækker grumme. Jeg kommer nok op på ca. 1 ha med tiden.

Har et spørgsmål.

Da blandingen indeholder både eddike og citron syre, bekymre det mig lidt om den ikke svier rødderne på det man vil bevare (sprøjte under) ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
[Indlæg slettet]
Nitter, du kunne jo også bruge noget organisk til at holde ukrudtet væk helt inde ved stiklingerne og mekanisk mellem rækkerne. Jeg tænker på halm, flis el. lign.
Der er yderligere 38 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis