Hej.
Da min Ford starter som den behager (når den er kold) har jeg selvfølgelig overvejet at skifte tændkabler, tændrør m.m. da problemet først er kommet med det dårlige vejr.
Jeg er dog i tvivl om dette overhovedet vil hjælpe, da bilen når den bare får et lille skub kører perfekt og motoren ifølge en mekaniker lyder fin.
Jeg tænker på fugt m.m. kan trænge ind i kabler og medføre dårlig start... men vil dette ikke også medføre dårlige motorgang eller ???. En dårlig gnist er vel en dårlig gnist hva enten bilen skal startes eller er i gang.
I øvigt er det en 2.0i DOHC med elektronisk tænning. Benzinpumpe er i orden. Har haft en mekaniker på bilen som dog ikke havde adgang til måleinstrumenter. Han kunne ikke finde fejlen. Desuden var han hæmmet af at bilen selvfølgelig ikke havde problemer med at starte lige dér (selvom bilen var iskold). Bilen starter altså fint, når den er varm.
Jeg kan i øvrigt også ha mistanke til batteriet. Kan det være muligt at batteriet giver masser af strøm, for det gør den, men at amperene er blevet utilstrækkelige her i kulden. Batterilampen på instrumentbordet begyndte nemlig at lyse svagt nogenlunde et par dage før startproblemerne opstod. Den lyser stadig svagt, dog kan den under kørslen helt forsvinde, men også lyse skarpere (den svinger en del). Min mekaniker sagde at der var røget en diode og ikke havde noget med problemet at gøre, men jeg har skisme mine tvivl.
Tak...