Tysk import

Er der nogen der ved lidt om, hvad det vil koste at importere en bil fra tyskland? Hvor meget skal man betale i afgift mm.? Er der ikke en del at spare, i forhold til at købe en dansk bil?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uha..... Prøv at tjekke SKATs hjemmeside, der kan du se eksempler på tidligere importerede biler.

Anders
Svigermor flyttede for et par år siden fra Nederlandene (Holland) til Danmark og ville gerne have sin lille Renault Clio omregistreret. Det ville SKAT da også gerne, men de vurderede den alt for højt. Hun havde en slåskamp uden lige for at overbevise dem om, at hun max ville kunne få omkring 30.000 for den her i landet. Mener, de havde sat registreringsafgiften til omkring 40.000.

Det bedste er nok at indhente så meget info om lige netop den bil, du gerne vil tage hjem (årgang, motor, stand, ekstraudstyr), og så gå direkte til dit lokale skattekontor og få en vurdering på skrift, inden du henter den til landet. Så har du i hvert fald et stykke papir at støtte dig til, hvis den endelige skønsmand vurderer den helt op i det røde felt.

Den store skattefidus lige for tiden er vistnok at opkøbe biler i Danmark, eksportere dem og så høste den tilbagebetalte reg.afgift, når bilen forlader landet. Men det hul er SKAT vist også ved at lukke.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Kan da også berette om en MB 190 2,5 t diesel 1992 med ca 300.000 km på klokken, som det kære væsen ville have kr. 67.000 for i afgift alene.
Det overstiger vist nok bilens totale handelsværdi?
Den er ikke ret køn, men de ville ikke lade den komme til vurdering og de var 112% ligeglade med de læssevis af dokumentationer omkring priser jeg tilstillede dem.
Deres taktik går så på ikke at svare på henvendelser før man har rykket adskillige gange og til sidst kører man død i sagen, sikkert som de forventer. Et helt igennem ækelt uvæsen at have med at gøre.
Da jeg for 30 år siden første gang havde kamp med dem omkring denne nedladende og hovmodige langsommelighed, var svaret at de havde så travlt og der var så knappe rescourser. Igen for 20 og 10 år siden er svaret stadig det samme.
Jeg har dog aldrig set en tolder med sved på panden, men derimod altid rigtig god tid til at drikke kaffe og sludre privat i telefon i ekspeditionstiden.

Min erfaring siger mig, at det primært er en fidus, hvis man kender nogen som osv. :-( :-(

Hvis du ikke er en ørn til at finde de helt rigtige modeller, hvor tolderne har en for dig fordelagtig skæv pris, så skal du hellere holde fingrene ved dig selv i denne materie. Du skal i alle tilfælde gøre et MEGET grundigt forarbejde.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg er enig, det kan godt være en kamp i sig selv, bare at have med SKAT at gøre. Men om der er det store at spare, er et godt spørgsmål.

Jeg importerede i 2005 en MC fra Tyskland, suzuki gsxr 600. Maskinen var fra plön ved kiel, pæn stand.
Her i DK stod min model til salg til ca. 110000-150000.
I Tyskland kunne jeg få den til 4100euro.(ca.30000kr)
Afgiften blev sat til 78000kr......

Jeg mener; alt det bøvl for den lille besparelse! Jeg gider i hvertfald ikke gøre det igen.
Citat fra andersj

Jeg er enig, det kan godt være en kamp i sig selv, bare at have med SKAT at gøre. Men om der er det store at spare, er et godt spørgsmål.

Jeg importerede i 2005 en MC fra Tyskland, suzuki gsxr 600. Maskinen var fra plön ved kiel, pæn stand.
Her i DK stod min model til salg til ca. 110000-150000.
I Tyskland kunne jeg få den til 4100euro.(ca.30000kr)
Afgiften blev sat til 78000kr......

Jeg mener; alt det bøvl for den lille besparelse! Jeg gider i hvertfald ikke gøre det igen.


Hej Anders

Ofte er der jo også andre grunde til at hente en mc i tyskland end penge!
Jeg hentede selv en yamaha r1 dernede i 06. Jeg gjorde det ikke for at spare penge, men fordi brugt udvalget er så meget større. Når der ikke er nogle der tiltaler en i Danmark til den rigtige pris og stand er tyskland stadig et oplagt sted at kigge

Mvh
Kasper
Gå ind på
http://bilimport.tkrath.dk/

Her står vist alt hvad du skal vide - på nær 2 ting:
1. Nummerpladerne udleveres vel ikke på motorkontoret længere!?
2. Hvad man reelt sparer på at importere en bil. (Men som nævnt, så er det jo ikke alene besparelsen man går efter!)

Mvh. Akaup.
Kasperkk
Helt enig, jeg vil faktisk også mene at deres sans for vedligehold er bedre end i DK.

Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis