En stor dag i mit lange gældstyngede liv.

Så skete det, vendepunktet i mit reallån.

Endelig betales der mere i afdrag end i rente. Det er fandme dejligt at kunne se det går den vej .

Er jeg ene om at glædes over at en dag er lortet man har gået og hamret, banket og skruet på betalt.

Det med at man pludselig ejede 2/3 af huset tog kun 4 år, men det kan man takke det plumrådne bolig marked vi har for. rolleyes

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Så skete det, vendepunktet i mit reallån.... Vis hele indlægget
71 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I hele mit snart lange voksne liv, har biler været en stor bestanddel af min private og erhvervsmæssige gøren og laden.
Dette har medført utallige kontakter med Toldvæsenet, senere Told&Skat nu Skat.
I de ca. 35 år har jeg mødt en utrolig nedladende og hovski snovski holdning fra disse medarbejdere, og hver gang jeg har formastet mig til at klage min nød over en utrolig dårlig behandling har standardsvaret i alle årene været:
"Vi er så få, vi får så lille løn, vi har alt for meget at lave, vi skal hele tiden spare!", særlig i perioder med borgerlig regering.
Så galt lå jeg som soldat på stue med 2 skriver to, toldere, der kunne den samme lektie, og det er faktisk 42 år siden! :-)
Samtidig med denne klagesang, har jeg altid måttet lægge øren til:
Vedkommende er til frokost
Vedkommende har pause
Vedkommende er syg, meget ofte
Vedkommende er til møde resten af dagen
Vedkommende er på ferie
Vedkommende er på barsel
osv osv i en en uendelighed, hvilket ikke har fremmet behandlingen af sagerne.
Når man så har klaget lidt videre op i systemet, har man da først rigtig får lavet ris til egen røv. Så kan intet lade sig gøre overhovedet.

Det er ikke få gange, at jeg har ventet i mere end en halv time, fordi det midt i ekspeditionen blev frokosttid. En gang betød det, at jeg mistede en færgereservation, til lastbil med anhænger på vej til Monaco bilauktion. Det betød, at jeg måtte blæse højt og flot på køre- hviletidsbestemmelser, for at nå frem i tide.

Og jeg kunne blive ved i flere dage. Jeg skal også undlade at komme med beretninger fra min moders sidste tid på "gammelafdelingen" :-( :-(

Retfærdigvis må jeg indrømme at jeg i det sidste års tid, har sporet en begyndende bedre opførsel af off. ansatte.

Prøv i øvrigt at lægge mærke til den forvandling der kom på bilsynsstederne, da det blev privatiseret!!
Lad os få noget mere privatisering, selv om det ikke altid har været den store lykke, men konkurrence er meget sundt, og det trænger det off. til i allerhøjeste grad.

Den dag det off. finder ud af at arbejde som man gør i det private, er jeg meget mere stemt for lønforbedringer.

Beklager, men det er altså mine erfaringer.

Med venlig hilsen
ktm

Citat fra ktm

Beklager, men det er altså mine erfaringer.

Dem vil jeg såmænd ikke tage fra dig. Men jeg vil heller ikke belastes af den. Der er givetvis andre der har samme erfaring men jeg er sikker på at der er mange andre erfaringer med det offentlige også.

Jeg forsøger med saglighed og dokumentation at argumentere for mit. Ikke for at vi nødvendigvis skal blive enige men om ikke andet så for at blive klogere på andres holdning.

Diskusionen offentlig eller privat er en helt anden så den vil jeg undlade at starte på

/Jacob
Jeg tror da vi alle også har gode oplevelser med offentlige ansatte, men i eksemplet bilsyn, blev man helt generelt mødt af en hoven lille konge med en Napoleon i maven, og det var bare at finde sig i det, ellers blev der fundet en lille fejl, som medførte kassation, masser af menesker har oplevet dette. Denne oplevelse af magtesløshed over for systemet var meget ubehagelig. Mange har oplevet ydmygende behandling i det kommunale system, så jeg tror velviljen mod sytemet er ret lille, uretfærdig over for dem, der er OK.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Mange gode indlæg.

Sjovt med så mange forskellige holdninger.

Mærsk, er din kone ryger, jeg spørger fordi den definition der er på pause og på når man ryger i arbejdstiden det er to forskellige ting, syntes rygerne ofte, os ikke rygere (jeg undres ihvertfald) sidder bare og undres over at de ikke skal arbejde 50 minutter længere om dagen.

At forestille sig hvis vi andre gik 5-10 minutter 10 gange om dagen, hen til en stol afsides for at side og læse Anders And.

MVH

Se Min XSer her

Hej Peter. Du rejser et spørgsmål, det kan da være endog meget relevant, men har vel ikke noget med off./privatansættelse at gøre, mine folk må jo, som alle andre ikke ryge i virksomheden, det gi'r dem da ingen ret til at holde rygepauser af større eller mindre længde, det problem var vel rent faktisk større da man måtte ryge hist men ikke pist, hvorfor man så gik pist for at ryge. Efter dit synspunkt skulle rygere så ha' mindre af den samlede lønkage, mens andre så kan sige hvorfor skal nogen, som vælger at få børn snuppe en hel del, inden vi deler, hvad kommer det arbejdsgiveren ved og hvad med dem, som er syge og ikke er der 100%

ErikChristensen 
Annonce
Ok, du har en politik i dit firma, men det har det offentlige så ikke lige altid. Det irriterer mig at vide at der er nogen inde i "fabrikken" der skal rende dobbelt så hurtigt, fordi der er "møde" ude for fabrikken.

Den med børnene gider jeg ikke diskuterer. Ingen børn = ingen samfund, de danske arbejdsgivere skal bare være glade for at der er nogen der gider lave nogle børn.
Hvem skal ellers skifte ble på os når vi bliver gamle.

Mit spørgsmål var bare til ægtefællen til SOSU'en. Det er jo ikke rigtigt at der aldrig er pauser hvis det er en ryger der udfører sin last i arbejdstiden.

MVH

Se Min XSer her

Citat fra PeterR

Mange gode indlæg.

Sjovt med så mange forskellige holdninger.

Mærsk, er din kone ryger, jeg spørger fordi den definition der er på pause og på når man ryger i arbejdstiden det er to forskellige ting, syntes rygerne ofte, os ikke rygere (jeg undres ihvertfald) sidder bare og undres over at de ikke skal arbejde 50 minutter længere om dagen.

At forestille sig hvis vi andre gik 5-10 minutter 10 gange om dagen, hen til en stol afsides for at side og læse Anders And.

MVH

Nix.. hun er ikke-ryger..

Mvh Mærsk

peter.
nu var mit indlæg af rent retorisk karakter. Men jeg vil da tillade mig for egen regning at mene at barnets første sygedag kan være et stort problem for os med kun 5 ansatte. Jeg er derfor ikke meget for at ansætte folk i den børneavlende alder.

ErikChristensen 
Skidt for hende.... Den eneste måde at pause lovligt.....

Jeg er sgu også så pisse fyldt med fordomme. Overfor hvor jeg arbejder ligger en SOSU skole.

Det jeg ser her er en stor samling af kvinder, røg og damp i store mængder.

Din kone er med i mindretallet er jeg sikker på.

MVH

Se Min XSer her

Rigtige bædsteforældre bliver hjemme fra arbejde når børnebørnene er syge. Har du tænkt over det biggrin .

MVH

Se Min XSer her

Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis