Fyrværkerisalg...

Hej alle, glædelig bagjul og et forhåbentligt godt nytår.

Til at starte med vil vi lige sige, at vi normalt får en rigtig god behandling hos t. hansen, og dagens oplevelse er bestemt ikke nogen kritik af de personer, som betjente os, deres ekspedition var til U.G.

Vores lille historie er mere et eksempel på at ikke alt altid er så nemt, som det virker.

Vi skal jo ligesom de fleste skyde nytåret ind, og vi sad her i formiddags og studerede nettet og den nys modtagne forhenværende svenske skov, nu forvandlet til glitrende tryksager, for at finde ud af, hvor vi skulle lægge vores fyrværkeripenge. Valget faldt på t.hansen, da de på deres hjemmeside præsenterer alle deres nytårsprodukter med både billede og lyd.

Tilmed kan man bestille på forhånd over nettet, med afhentning i sin lokale butik (loves der på hjemmesiden), så man kan gå direkte til lynkassen og springe køen over.

Det lyder jo nemt, den nærmeste butik ligger 10 min. i bil fra os, så vi bestilte straks for næsten 200 kr. rolleyes

En time senere kørte vi ud for at springe køen over og hjemtage vores mindre militære overskudslager, blot for at få at vide fra den søde ekspedient, at den ene halvdel desværre var udsolgt. Hans undren var stor, da vi fortalte, at det sagde hjemmesiden intet om, og endnu større, da den heller ikke fortalte, at ordrer slettes, hvis de ikke afhentes samme dag.

Han kunne dog også oplyse, at de fik friske forsyninger senere på dagen, så hvis vi kom igen ved 15-tiden, ville vi kunne få det hele.

Vi dukkede så op kl. 15:30, blev betjent af den samme søde fyr, som rent faktisk kunne huske os fra tidligere og også hvad vi manglede - imponerende, når man tænker på, hvor mange kunder, der kommer i løbet af en dag.

De havde fået det manglende raket-batteri, så vi betalte, og blev sendt 5 km. ud på en pløjemark i Greve, hvor fyrværkeri-containerne står (med Seest i baghovedet kan man jo godt se, det er det rigtige), hvor vi hurtigt og effektivt fik udleveret vores bestilling.

Vi kunne også have valgt at gå over i vores lokale Aldi, som ligger 6 minutters gang fra vores bopæl, og have fået stort set samme varer til stort set samme pris...

Indlægget er ikke en kritik af de ekspedienter, der betjente os. De var meget hjælpsomme, men havde ikke alle de oplysninger, eller det IT-system, de havde brug for. Det er en kraftig opfordring til t.hansen-kæden om at forbedre deres informationsniveau på hjemmesiden og ikke love nem og hurtig service, når man (i vores tilfælde i hvert fald) skal bruge 1½ time og køre 15 km. for at få det samme, som vi på vores flade konvolutter kunne have klaret på et kvarter.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der nogen der rent faktisk kender loven med sikkerhedsafstand. Jeg undres. 110 meter fra min bopæl står 3 store containere fyldt med krudt.

I Seest ulykken var der da meget længere til fabrikken.

T Hansen kører i øvrigt stadig et gammelt dos system mht. deres IT, i.h.t.f. sidst jeg så deres skærm. Måske derfor der ikke er en "online" status der passer 100%.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Peter:

T.hansen kører en god, gammel Damgaard XAL som deres daglige ordrebehandlingssystem. Det er ikke dér, problemet opstår (jeg har serviceret det program hos rigtig mange kunder de sidste 10 år, og det er meget stabilt). Men deres web-shop følger åbenbart ikke helt med endnu, i hvert fald når vi snakker sæson-varer som krudt og knald.

Vi har heller ikke det fjerneste imod at hente vores krudt på en pløjemark, hvis alternativet er risikoen for at få reduceret vores lokale industrikvarter til krummer ved en eventuel ulykke. Man skal bare informere bedre om at varerne skal hentes et andet sted end i butikken, inden man lover 'nem betjening, spring køen over'

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

[Indlæg slettet]

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Yep og jeg tvivler på at det er webben der er bag efter, det er nok mere integration imellem web og concorden XAL'en.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det er jo altid, når to systemer skal snakke sammen, at problemet opstår... Hvordan og hvor tit skal de udveksle data?. Synes nu normalt at deres webshop kører fint, det virker bare som om fyrværkerisalget er lidt 'hovsa'

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Annonce
Tjah, men dem uden h'et er nu ikke bedre. Oplevede, at stå ude på pløjemarken i Pladderballe med kvitteringen og få at vide, at lige den pakning jeg havde betalt for ikke måtte udleveres p.g.a. en fejl ved indholdet. Det er jo f.s.v. OK, men så udleverede de vel en tilsvarende pakke, eller i overkanten som kompensation? Næ, man fik lov at køre retur til butikken, hvor de beklagede meget at de først havde fået en mail om problemet efter jeg (og i øvrigt flere andre) havde betalt og var kørt. Jeg fik ikke lov at sammenligne klokkeslæt på bon og mail for at verificere det.

Ikke imponeret. Handlede hos Thansen i stedet uden problemer (udover at de langskaftede måtte på igen ude i Pladderballe).
Citat fra PeterR

Er der nogen der rent faktisk kender loven med sikkerhedsafstand. Jeg undres. 110 meter fra min bopæl står 3 store containere fyldt med krudt.


Hvis jeg ikke husker forkert så er det største afstandskrav 100 meter fra containerens åbning, hvis det er klasse 1.4G, 1.4S og 1.3G fyrværkeri (fyrværkeri til alm. forbrugere). Så er der nogle undtagelser hvis containeren er lavet med sikring mod udslyngning af fyrværkeri ("labyrint") og den samtidig ikke er rettet mod svært evakuerbare bygninger.

Ellers skal containerne være placeret med en indbyrdes afstand på mindst 10 meter.

Som tommelfingeregel må der ikke være brandbart oplag (paller, pap mv.) indenfor det hegn som omgrænser oplag af klasse 1.3G fyrværkeri.

Så under forudsætning af at der opbevares godkendt fyrværkeri, og i mængder der er indenfor det tilladte, så er afstanden umiddelbart i overenstemmelse med reglerne.

Man kan læse mere om fyrværkerireglerne i vejledningen her.

Mvh.

René

Ja det anede mig at alting er i orden. Jeg tror bare ikke på at det er testet.

Hvis så store mængder ryger i luften kan sådan en lille container ikke tage trykket, med mindre lågen er designet så den slet ikke sidder fast.
Ved godt at det selvfølgelig ikke er crysantermum de sælger.

Men det skal jo som altid gå galt inden der kommer reviderede regler. confused

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra PeterR

Ja det anede mig at alting er i orden. Jeg tror bare ikke på at det er testet.


Intet er sikkert her i tilværelsen - jeg har dog personligt været tilstede da man testede uheld ved opbevaringen i containere. Det skete i den periode hvor reglerne blev strammet gevaldigt op. Vi var ude på øvelsesterrænet ved Esbjerg, hold da ferie hvor blev der fyret meget fyrværkeri/containere af i den uge vi var der. Siden da har knaldfyrværkeri ikke sagt mig det store .

Det var i den periode hvor fyrværkerireglerne hørte hjemme hos Beredskabsstyrelsen - de ligger nu hos samlet hos Sikkerhedsstyrelsen.

Du kan bide dig i næsen på, at sådan en container gav en ordentlig "bøvs" når fyrværkeriet blev antændt. Men med en sikkerhedsafstand på 100 meter er det ikke lige sådan at man ødelægger bygninger når der er tale om lovlige mængder lovligt konsumfyrværkeri.

Krysantenumse bomber er en helt anden historie - det er virkelig noge man kun skal overlade til fagfolk.

Mvh.

René

jeg kan kun sige at T HANSEN dem går jeg langt udenom har faktisk kun dårlige erfaringer med dem
efter et par gange at have prøvet deres reservedele , det er så dårli en kvalitet at de fleste kun holder kort tid og de fraskriver sig ethvert ansvar dagen efter de er monteret
samme behandling fik jeg ved køb af en GPS , reklamerede over flere fejl efter 4 timer
de skule have den ind til test i 3 uger , som de sagde , " vi kan aldrig garantere at de virker ved køb , men kan få varene repereret "
efter den direkte besked , sagde jeg ALDRIG MERE T HANSEN de er ikke til at stole på
det er heller ikke de ansatte der er skyld i dette , det var direkte fra deres markedtingschef jeg fik den besked
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis