Fugtproblemer

Hej!

Jeg er en fyr på 22 der lige har købt hus. Huset er fra 1954 og er på 60 kvm med fuld kælder. Jeg har ladet mig fortælle af den forrige ejer at spidsen på gavlen har været blæst ind huset, efter dette er huset hulrumsisoleret med polyathanskum.


Mit problem er at nu når det regner kommer der vand igennem pudset på inderside af soklen, altså nede i kælderen. Jeg ville høre om der var nogle der havde nogle ide'er til hvorfor og hvordan dette kunne laves.
Billede 1,2 og viser fugten ude fra.
Billede 4 viser vandet som drypper frem igennem kælder ydervæggen.

Min egen ide er at efter gavlenspidsen er væltet ind at der måske kunne ligge en masse stenrester i bunden af hulmuren. Og at fugerne måske er dårlige og der derved kan komme vand ind i hulmuren.
Og har tænkt over om hvordan polyathan skum arbejder med fugt...
Men det ville glæder mig at høre jeres meninger.

Håber på god respons, på forhånd tak.
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Mr.V

Hej!

Jeg er en fyr på 22 der lige har købt hus. Huset er fra 1954 og er på 60 kvm med fuld kælder. Jeg har ladet mig fortælle af den forrige ejer at spidsen på gavlen har været blæst ind huset, efter dette er huset hulrumsisoleret med polyathanskum.


Mit problem er at nu når det regner kommer der vand igennem pudset på inderside af soklen, altså nede i kælderen. Jeg ville høre om der var nogle der havde nogle ide'er til hvorfor og hvordan dette kunne laves.
Billede 1,2 og viser fugten ude fra.
Billede 4 viser vandet som drypper frem igennem kælder ydervæggen.

Min egen ide er at efter gavlenspidsen er væltet ind at der måske kunne ligge en masse stenrester i bunden af hulmuren. Og at fugerne måske er dårlige og der derved kan komme vand ind i hulmuren.
Og har tænkt over om hvordan polyathan skum arbejder med fugt...
Men det ville glæder mig at høre jeres meninger.

Håber på god respons, på forhånd tak.


Hej.

Jeg synes du skal få en ud for at kigge på fugerne, vil næsten æde min hat på at de er rigtig dårlige/opløste. Facaden hedder jo en regnskærm, det tror jeg næppe her, hvis fugerne er som jeg tror, så er væggen som en si.
Hvis det er fakta, så fræs alle fugerne ud til forår og fug efter med en KC:50/50/700 blandingsforhold 1:8. Når væggen er afrenset og tør, så få den sprøjtet med Dynasylan, så vil jeg give garanti for at dit murværk er tør smile

PE

Det tror jeg du har ret i. Der er jo også stor chance for at de frost sprænger når de er så fugtige.
Kan du give en kort forklaring på hvad Dynacylan er?
På fohånd tak.
Citat fra Mr.V

Det tror jeg du har ret i. Der er jo også stor chance for at de frost sprænger når de er så fugtige.
Kan du give en kort forklaring på hvad Dynacylan er?
På fohånd tak.


Hej.

Dynasylan er et imprægneringsmiddel som er yderst perfekt til beton og tegl, den er fuld diffusionsåben og usynlig. Tidspunktet den kan ses på, er når det regner, for så er alt tør og godt af det som er behandlet med Dynasylan.

Mange synes det er meget at koste på noget som man ikke kan se, men de tager meget fejl, for der bliver ingen vedligehold overhovedet på konstruktionen.
Derved sparer mange reperationer og konstruktionen er stadig som da den blev opført.

Man kan ikke selv købe Dynasylanen A/S Sylan & Beton vil selv påføre produktet. Pris er ca 100 kr/m²

PE

Ok, det lyder da rigtig interessant. Hvad består produktet af?
Når du skriver usynlig, mener du så at man kan nøjes med kun at give den omtalte gavl?

Hvis huset efter nogle år måske skal vandskures, er dette så stadig muligt?
Citat fra Mr.V

Ok, det lyder da rigtig interessant. Hvad består produktet af?
Når du skriver usynlig, mener du så at man kan nøjes med kun at give den omtalte gavl?

Hvis huset efter nogle år måske skal vandskures, er dette så stadig muligt?


Hej.

Jeg er ikke klar over hvad produktet består af. Dynasylan er et rigtig gammel produkt som også Hitler brugte det i bunkers og veje.

Dynasylan er farveløs, derfor kan det ikke ses.

Jeg vil anbefale at du laver hele den udvendige facade med furgning og Dynasylanbehandling.

Alle rå facader, dvs. ingen behandling med maling, de kan behandles med Dynasylan.

PE

Annonce
Vi fik vores facade imprægneret. Ved ikke om det var med Dynasylan. Men prøv at spørg i et velassoteret byggemarked,- feks Stark om de ikke kan skaffe det. Vores overbo stod i hvertfald for arbejdet selv med lift og have sprøjte.

Ellers tag til et tysk byggemarked i Flensborg,- feks www.maxbahr.de Hos dem så jeg et facadeimprægneringsprodukt på hylden da jeg var nede og se på trappe. Men kan ikke huske hvad det hed. De havde forskellige varianter.

mvh jan
Man kan også få et andet produkt, det er lige så godt... Det er også imprænering men på siliconebasis. Det kan kostes på med en kalk/tjærekost... Jeg ved at det er SIKA der laver det, men lige hvad det præcis hedder, kan jeg ikke huske.
Jeg har før købt det hos STARK.....

Anders
PEV: Ok, hvad så omvendt, kan du så male en facade der har fået behandlingen.

Andersj: Når det er på silikonebasis skal man vel ikke regne med at det kan efterbehandles?

Ikke lige fordi der er aktuelt, men det er jo rart at vide hvad det har af konsekvenser.

Men mange tak for de gode svar.
Hej Mr.V

Her er en oversigt over de forskellige overfladebehandlinger.
www2.mst.dk/udgiv/publikationer/2003/87-7972-522-8/html/kap11.htm

Mvh.
Flemming

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Citat fra andersj

Man kan også få et andet produkt, det er lige så godt... Det er også imprænering men på siliconebasis. Det kan kostes på med en kalk/tjærekost... Jeg ved at det er SIKA der laver det, men lige hvad det præcis hedder, kan jeg ikke huske.
Jeg har før købt det hos STARK.....

Anders


Hej Anders..

Kender du Dynasylan ?

Nu er du ude i noget snavs........ aldrig noget med Silikone...

Der er kun et produkt som jeg kan garantere for der dur og det er Dynasylan..

PE

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også