dvd convertering

Hvordan converterer jeg film så jeg kan se dem på min dvd afspiller
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer vel an på hvad du vil konvertere fra ?

tjek evt. www.doom9.org der er der mulighed for at finde guides til format konvertering, inklusive det meste software (bemærk dog at gratis software ikke altid leverer et ligeså hurtigt, flot, og let anvendeligt resultat som kommercielt software)
der findes bl.a. et program der hedder winavi der laver næsten alt om til dvd format... gratis men så er der et vandmærke midt i billede hele tiden.. det forsvinder hvis man betaler en licens. dvs du kan teste det 100% før du køber.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

TMPGEnc DVD er også et godt bud.

TMPGEnc kræver at filmene være et bestemt format(mpeg/mpg) inden man starter, samt at der skal også betales en licens før man kan bruge programmet fuldt ud.. Der kan laves menuer ala de "rigtige"..
Det giver dig mulighed for at sætte flere film sammen på een dvd.

Winavi, som Håndværkeren er inde på, er også et godt program, men tillader så vidt jeg husker, kun en film af gangen, lavet om til dvd (VOB) (flere dvd film, kan ikke brændes på samme skive..)
Men Winavi tager de mest almindelge formater..

Dvdlab Pro kan også bruges, men er vist rimelig dyr at anskaffe og heller ikke helt helt at bruge.

Et alternativ til dvd, er en videocd, hvor det krævede program, er gratis og meget let at bruge..
Men kvaliten er ikke så god som på en dvd og længden på filmen er ca 1 time. Brændes på almindelige cd´er..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis