Golf 3, "Prutter" når der trykkes på bremsen.

Ja, mærkelig overskrift, men har et mærkeligt problem med min bil.

Hvis ejg holder i tomgang og trædder på bremsen, er det ligesom om den prutter, ikke noget særligt, men prøvede så at pumpe på bremsen, og der gjorde den det en del.

Hvad kan det skyldes? Det drejer sig om en golf 3 1,8 fra 95 med 205.000 på tælleren.

Carsten
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Carsten Rasmussen

Ja, mærkelig overskrift, men har et mærkeligt problem med min bil.

Hvis ejg holder i tomgang og trædder på bremsen, er det ligesom om den prutter, ikke noget særligt, men prøvede så at pumpe på bremsen, og der gjorde den det en del.

Hvad kan det skyldes? Det drejer sig om en golf 3 1,8 fra 95 med 205.000 på tælleren.

Carsten

umiddelbart vil jeg sige det er ganske normalt.
dine bremser er vaccum styret, og det vaccum får den fra indsugningen på din motor, når du så træder på din bremsepedal udligner du et kort øjeblik det vaccum der er i bremseforstærkeren der hjælper dig med at bremse, og specielt i tomgang vil du opleve at din motor lyder ujævn.
når du træder flere gange efter hinanden når motoren ikke at genopbygge vaccum og i enkelte tilfælde kan du faktisk få motoren til at gå i stå, (det er dog ikke så nemt på nyere biler som din.)
det er også derfor din pedal bliver hård at træde ned

dog skal det siges, hvis den ujævne motorgang fortsætter når du holder pedalen nede kan din bremseforstærker være utæt, og bør (skal) straks udskiftes/reperareres. da fortsat kørsel er uansvarligt (og ulovligt)

Mvh

Gert

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Ok, troede ikke det var normalt. Og det stopper med det samme igen, det er kun hvis jeg pumper på pedalen den gør dette. Men tak for svaret
Citat fra Carsten Rasmussen

Ok, troede ikke det var normalt. Og det stopper med det samme igen, det er kun hvis jeg pumper på pedalen den gør dette. Men tak for svaret

jamen så er det helt normalt

srn bare hvis du er nysgerrig for at vide hvordan og hvorfor, og du ellers kan lidt engelsk kan man få mange nyttige informationer her smile

http://auto.howstuffworks.com/power-brake.htm

glædelig jul
Mvh
Gert

mvh

Gert Møller

Hej.
Lige et tillæg til Gert.
Hvis du sætter dig ind i bilen, træder 4-5 gange på bremsen,(herved tømmer du vacumsystemet), og derefter træder og holder trykket på bremsen, og starter motoren, så skal din bremsepedal synke. Dette er en kontrol på at din bremseforstærker virker som den skal.
Mvh autoole
Citat fra autoole

Hej.
Lige et tillæg til Gert.
Hvis du sætter dig ind i bilen, træder 4-5 gange på bremsen,(herved tømmer du vacumsystemet), og derefter træder og holder trykket på bremsen, og starter motoren, så skal din bremsepedal synke. Dette er en kontrol på at din bremseforstærker virker som den skal.
Mvh autoole

uuups ja det er jo os rigtig
almindelig grundlæggende viden når man tager kørekort, måske derfor den smuttede for mig :p

mvh

Gert Møller

Selvom du har fået de relevante svar, kan jeg alligevel ikke dy mig:
Er du sikker på, at det er bilen?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere