Blå bosch?

Hej.

Kan man ikke få de blå bosch med li-ion batterier i andet end 36V?
har ledt efter en 18V med li-ion batteri, dog uden held.

Og lige et hurtigt spørgsmål mere:
Har set på en makita LXT BHP 451 med 18V li-ion batteri hos prishammeren.dk. Men momentet er opgivet som 560 in.lbs. Hvad svarer det til i NM?

Jeg vil nemli gerne sammenligne det med bosch. Her har jeg set på en blå GSR 18 VE-2 Professional. Denne har et moment på 82NM.

Men er der nogen der kan fortælle mig om 560 in.lbs (Makita'en) og 82 NM (Bosch) er en kraftig maskine. Har ikke rigtig nogen fornemmelse for hvor meget det er.

På forhånd tak
/Morten
Hej. Kan man ikke få de blå bosch med li-ion... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Okay..
Men er det nok at sjatlade 1 gang for at se om det er med eller uden hukommelse?
Eller skal det foregå over en længere periode..

Men det er da lidt svært at vide om der er 10, 40 eller 80% tilbage på batterier når man opbevarer det????
Medmindre man har en af de maskiner, som viser hvor meget der er tilbage på batteriet. Er der en smart måde at finde ud af det?
Det er nok at sjatlade en gang for at finde ud af det. Men regn roligt med at de fleste li-ion er uden hukommelse.
Og jo, det ER svært at vide hvor meget der er tilbage på batteriet, selv med en måler er du kun næsten sikker. Men hvis du ved at dit batteri er 10 timer om at lade op, og det er helt fladt, så kan lidt matematik være dig behjælpelig.
Mine tal er (desværre) baseret på laboratorie tests hvor man jo har haft lidt bedre udstyr end bosch gider at sælge sammen med sine produkter.
Findes der målere, som man kan sætte på til at se hvor meget power der er tilbage på batteriet?
For man kan jo ikke bare måle såændingen på batteriet uden belastning. Eller jo det kan man jo selvfølgelig godt. Men resultatet er temli misvisende.
Ja de findes. men til li-ion kræver det at du har et batteri med hukommelse (det er det hukommelsen bruges til). Ellers kan du nok ikke få så meget til hobby brug.
Okay. Men så er der jo nok ikke så meget andet at gøre end at "sjusse" sig frem til de 40% smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis