Hvilken Romaskine ?

Vi vil i gang med lidt motionstræning der hjemme og er derfor på udkig efter en romaskine i nogenlunde kvalitet.

Har tjekket lidt på nettet og fundet nogle temmelige dyre....+3k
I føtex har de en på tilbud til omkring 600 men den ligner altså en gang plastic rør.

Har fundet denne på ebay.de : MAXXUS RX5100
Den står til 450€ på deres hjemmeside men mon ikke den kan fås billigere på ebay.

Har også set en på Ellos.dk til 1699,-

Vi vil IKKE ofre (selv om vi godt ved at pris og kvalitet hænger sammen) alt for meget i første omgang, så er der nogen der kan give et lille bud på hvad vi skal købe ?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv købt en udgået model hos onkel harald til ca. kr. 300,- jeg har dog ikke fået pakket den ud endnu. Jeg købte den uden lige at få tænkt over ergonomien (eller mangel på samme) i maskinen.

Det du skal kigge efter er to ting:
1) Den skal kunne yde modstand og holde til at du bruger den. Dvs. ikke noget med bånd og fjedre. Vælg en med magnestisk modstand.
2) Den skal være ergonomisk. Langt de fleste maskiner tillader dig ikke at bevæge dine arme korrekt fordi du hiver i EN stang istedet for to, som ved rigtig roning. Dermed får du ikke bøjet ryggen og armene korrekt. Så vælg en maskine med seperat højre og venstre "åre" hvis du har råd til det. Bemærk dog at disse maskiner IKKE kan fåes til kr. 3-400,- Hvis du VIL have en med kun en "åre", så sørg for at det er en BRED "åre", så du i det mindste kan skyde knæene helt op under hagen som man skal.
Og når vi nu taler om ergonomi, så PRØV maskinen inden køb hvis du har mulighed for det. Utroligt mange maskiner er ret små og passer ikke til voksne mænd. Muligvis fordi de er lavet i kina, eller også fordi der bliver lavet en stor og en lille model, og det er den lille (billigere) model der bliver importeret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis