PC kan ikke lukke

Når Windows lukker min PC ned, slukker den, som den skal, men efter 5 sekunder starter den op igen.
Hvis jeg slukker den ved hjælp af afbryderen, lukker den ned, men der er stadig spænding på USB portene.
Hvad f.... er der i vejen med skidtet?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken version af Windows bruger du?

Hvad mener du med "[...] slukker ved hjælp af afbryderen"? Er det på computerens fysiske tænd/sluk knap?

Mvh. AllanE
Det er når jeg slukker på PC'ens fysiske afbryderknap på selve PC'en, og styresystemet er XP Sp2
Ok....man kan indstille hvad der skal ske, når man trykker på den fysiske afbryderknap. Hvis Windows er indstillet til at gå i standby når det trykkes (tror det er standard), vil den ikke lukke for strømmen på USB-portene. Den vil heller ikke slukke for en række andre ting som f.eks. hukommelsen mm.

Hvis den "kun" er i standby, kan det den godt tænde igen hvis man trykker på tastaturet eller bare kommer til at skubbe til musen. Det kan måske være et bud på hvorfor den gør det. Tænder den også, når du lukker HELT ned? Altså vælger "Luk computeren" i Windows?

Mvh. AllanE
Ja det gør den, og jeg har kigget på de forskellige muligheder, men kan ikke finde noget om stand-by tilstand.
det kan muligvis også være i biosen

smile keine hexerei nur behändichkeitsmile
Højre klik på skrivebordet, egenskaber, pauseskærm og vælg derefter energispare funktionerne nederst. Derinde under advanceret kan du vælje hvad der skal ske når du trykker på afbryderen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis