makita lxt?

Hej.

Jeg er på udkig efter en ny skruemaskine, og jeg er blevet lidt varm på en makita LXT BHP451. Det er en 18V maskine med slag. Og prisen inkl. 2 batterier, kuffert og lynlader lander på 3046 kr, hvis jeg køber den på www.prishammeren.dk Denne pris syntes jeg lyder utrolig billigt, iforhold til diverse byggemarkeder. F.eks. koster denne maskine over 6000 i XL-byg.

Men er der nogen der kender til www.prishammeren.dk Jeg tænker på om maskinerne er de samme modeller, som dem man kan købe i byggemarkederne.

Og til sidst vil jeg gerne høre om der er nogen der har erfaring med denne maskine. Jeg vil gerne høre hvis der er nogen der kan fortælle nogle fordele/ulemper ved denne maskine iforhold til andre maskiner.

Håber der er nogen der har tid og lyst til at hjælpe.
På forhånd tak
Mvh. Morten
29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa Morten
Jeg har den omtalte maskine og jeg er rigtig glad for den. Den er meget stærk og jeg synes det er rart med lys under arbejdet. Jeg har selv købt over prishammeren og det var der ingen problemer med. Dog tror jeg det er noget paralel import eller sådan noget da min lader kun er 110V mener jeg. Der medfulgte også en omformer så reelt er det ikke et problem.
Maskinen største force er nok den lave vægt som er en af dens største kvaliteter.

Jeg synes lxt serien er rigtig dejlig at arbejde med og har siden også købt en bajonetsav lxt over prishammeren

Mvh
Kasper
Tak for hurtigt svar.

Hvor længe har du haft din LXT'er? Jeg har indtil nu haft en MXT, men her syntes jeg hurtigt at batterierne blev dårlige. Har du/andre erfaring med lithium-batteriernes levetid?

Jeg syntes det ser ud til at hvis jeg køber lynladeren (tilvalg på prishammeren), er den til 230V. Efter hvad de skriver.

Jeg kan se de har en model der hedder BHP 451 og en der hedder BHP 452. Er der nogen der ved hvad forskelen er på disse 2 modeller?
Umidelbart syntes jeg måske det kunne se ud til at forskellen er tilbehøret som f.eks. håndtag. Men er der andre væsentlige forskelle?
købte milwaukee serien hos prishammeren, kanon service.. Skruemaskinen gik i stykker og fik bare en ny.
Det er det samme som du køber i forretningen, meget af det er fordi man har returneret det til fabrikken pga fejl og så er det lavet evt skiftet og bliver solgt som rep varer, i mit sæt var det bajonetsavens fatning der var skiftet. resten var nyt
Nu har jeg lige købt ny skruemaskine, en milwaukee 18 volt li-ion og den kan varmt anbefales. Bruger den til hverdag (Er tømrer) og den kan virkelig klare store opgaver.

Derimod har jeg før kørt med makita, og dem kan jeg absolut ikke lide, synes det virker som noget billigt skrammel for at sige det mildt.

Dertil skal så lige siges at det er de gamle modeller jeg har kørt med, kan ikke udtale mig om de nye, men jeg ville ikke købe dem, pga mindre gode erfaringer med de gamle.
Har i kraft af mit arbejde brugt både dewalt og makita og nu milwaukee, som den absolut bedste maskine( og dyreste)

Har også dårlige erfaringer med makitaen, batterier der er brændt af efter få md brug ! samt dårlige borepatroner der ikke har været til at stramme ordentligt, når der feks skulle bores.
Annonce
Tak for svar endnu en gang.
Det skal siges, at det ikke er en maskine jeg skal bruge hver dag i forbindelse med arbejde. Men derimod kun i fritiden. Så der er også en grænse for hvad jeg vi ofre på en "hobby-maskine".
Men der er åbentbart meget delte meninger om makita er godt eller skidt. Nogen er meget begejstret, mens andre åbentbart ikke er vilde med dem. Men sådan er det nok med dem allesammen.
På mit arbejde som elektriker, bruger jeg Dewalt. Og dem er jeg ikke særlig glade for. Jeg syntes bl.a. at bore-patronen er utrolig dårlig. Men nok om det.

Ellers nogen der har nogle fordele/ulemper ved makita lxt?
Hejsa, jeg har købt en 18V Makita MXT med slag, den blev købt da de var dyrest - men alligevel kunne min lokale 10-4 levere den til 2500 inkl moms, med 2 akku og lader. Andre steder kunne den ikke leveres for mindre end 5600kr...

Skulle jeg have nyt idag, blev det Milwaukee V28 serien - mere trækkraft og mere arbejdstid end både Dewalt og Makita med li-ion akku.
Citat fra Esben L.

Hejsa, jeg har købt en 18V Makita MXT med slag, den blev købt da de var dyrest - men alligevel kunne min lokale 10-4 levere den til 2500 inkl moms, med 2 akku og lader. Andre steder kunne den ikke leveres for mindre end 5600kr...

Skulle jeg have nyt idag, blev det Milwaukee V28 serien - mere trækkraft og mere arbejdstid end både Dewalt og Makita med li-ion akku.


Har også set på den milwakuee du beskriver, men jeg syntes det bliver for stor til mit brug, og så er de uhyggelig dyre syntes jeg.
Men sikkert en god maskine.
Halløj igen morten!
Noget andet er håndtaget på Makita MXT 18V, det er en anelse større end på Dewalt XRP 18V.

Jeg syntes dog der er en fin balance i Makita´en, men Dewalt´en er lige blevet brugt til at montere/bygge en 400m2 stald med, har intet at udsætte på den, den arbejder sgu godt.. Min præference er dog Makita, den falder lidt bedre til mig.. SMAG OG BEHAG (",)
Citat fra Esben L.

Hejsa, jeg har købt en 18V Makita MXT med slag, den blev købt da de var dyrest - men alligevel kunne min lokale 10-4 levere den til 2500 inkl moms, med 2 akku og lader. Andre steder kunne den ikke leveres for mindre end 5600kr...

Skulle jeg have nyt idag, blev det Milwaukee V28 serien - mere trækkraft og mere arbejdstid end både Dewalt og Makita med li-ion akku.


28 volten fra milwaukee's er alt for kraftig til alm brug. Er selv tømrer, og bruger deres 18 volt til hverdag, og den er mere end rigelig kraftig, selv de store skruer klare den uden problemer, og med lang batteritid.

Det skal være nogle ekstra store og krævende opgaver, for at det bliver nødvendigt med 28 volten
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis