London - gode råd efterlyses, også ang overnatning.

Hej med jer alle

Jeg overvejer lidt at smutte en tur til London her i vintere eller det tidlige forår. Pundet er billigt.... Så det burde kunne gøres på forsvarligvis.

Flyve derover med Sterling fra Billund, ankommer så til Gatwick.

Men hvad med overnatning?
Er der nogen der kender noget godt og billigt... Kravene er ikke så vildt store, men det er velkomment med TV og tæt på offentlig transport. Noget lignende et familierum på et dansk vandre hjem er OK.

Turen er med ungerne så vil skal rundt og se en masse. Men hvad?
Også her hører jeg gerne høre lidt om hvad man ikke må glemme at se?

Hvilken del af London er den "smarteste" at bo?

Jeg forestiller mig at vi vil færdes meget med undergrundsbanen og busserne, hvor køber man et kort til den rigtige pris?

MVH Njord
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra njord

Hej med jer alle

Jeg overvejer lidt at smutte en tur til London her i vintere eller det tidlige forår. Pundet er billigt.... Så det burde kunne gøres på forsvarligvis.

Flyve derover med Sterling fra Billund, ankommer så til Gatwick.

Men hvad med overnatning?
Er der nogen der kender noget godt og billigt... Kravene er ikke så vildt store, men det er velkomment med TV og tæt på offentlig transport. Noget lignende et familierum på et dansk vandre hjem er OK.

Turen er med ungerne så vil skal rundt og se en masse. Men hvad?
Også her hører jeg gerne høre lidt om hvad man ikke må glemme at se?

Hvilken del af London er den "smarteste" at bo?

Jeg forestiller mig at vi vil færdes meget med undergrundsbanen og busserne, hvor køber man et kort til den rigtige pris?


Hejsa...
Jeg har selv været inde og kigge lidt. Jeg har ikke selv været i london i mange år, men min søster er der ovre en gang i mellem. Hun plejer at rejse med RyanAir http://www.ryanair.com/site/DA/?culture=DA , det er billigt, men servicen er også derefter. Forvent ej champagne og caviar biggrin Hvis du vælger en hverdag, så kan du rejse for omkring 49 kr. + lufthavnsafgift-ting. Dit problem med hotel kan jeg ikke hjælpe med, men nu skulle du have lidt flere penge til det, eller bare til london, det er jo en dyr by. biggrin

Hilsen mcardle
En mulighed er sædfølgelig at kombinere Sterling ud og Ryanair hjem... Det giver lidt flere muligheder til rimelige priser. Sterling har en morgen afgang der også kan være meget billig... middagsafgangen hjem med Ryan er også OK, ellers har Sterling også en aften afgang hjem. Og på de rette dage kan der flyves billigt.. det giver jo lidt mere til at bo og more sig for....

MVH Njord
Nu er det også nogle år siden jeg var i London sidste gang. Men dengang valgte vi (da vi begge var uden vellønnet arbejde og dermed også uden penge) at bo uden for London på et "boarding house", dvs, en familie der har lidt for mange værelser og lejer dem ud. Og så tog vi toget ind til London de dage vi ville besøge London. Det kan man så tillade sig at gøre hvis man skal være i England lidt længere tid, og/eller hvis man ikke skal i byen om aftenen (da det er ilde set at komme sent hjem når man er "boarder"). Men hvis du/i kun skal være der en weekend, så er det jo kun London der tæller, og så er e times eller halvanden hver dag jo så meget mindre tid man har til oplevelser, og hvis man har børn med bliver togrejser ikke specielt sjove.

Af det man "skal" se, så vil jeg sige.... London Dugeon er et must. parliament, tower, madame tussauds, hyde park, speakers corner osv. er også meget sjove, men også lidt turist prægede. Buckingham palace er flot, og der er kommet et gigantisk pariserhjul nede ved themsen. Det er også værd at se.
Ellers så søg på nettet, planlæg hvad du/i vil se, og afse god tid til at komme frem og tilbage. Køb evt. "turist billet" til busserne (hop-on/hop-off), det kan godt svare sig hvis man skal se flere ting samme dag, og det skal man ofte hvis man kun har kort tid. London har også et subway system, men busserne er mere turistvenlige, da man her også får lidt "sightseeing" samtidigt.
Da jeg, for en menneskealder siden, desværre, var nødt til at frekventere dette helvede meget jævnligt, var det så afgjort det aller billigste at tage en pakkeløsning hos et rejsebureau.
Det var røvsyge mammuthoteller i centrum, f.eks. The Strand øv, men det var nemt at komme til de steder man havde ærinder, og man kunne komme "hjem" om aftenen uden at en sjæl glippede med øjnene.
Deres morgenmad var elendig og service var en aldeles ukendt begreb, ja faktisk kom vi næsten ikke i nærheden af noget personale, hvilket også var inderligt ligegyldigt.
Skulle jeg igen være så uheldig, at skulle besøge dette forfærdelige sted, ville jeg helt sikkert vælge en pakkeløsning, i stedet for at blive udsat for engelsk elendighed, lavmål og pengegriskhed.
Der er så mange andre delikate rejsemål i Europa, så hvorfor så vælge det lausige sted??? :-)
Alt, hvad der er rimelig godt er urimeligt dyrt der henne!! :-)
(Mit liv har for en stor dels vedkommende handlet om engelske biler, så derfor har jeg prøvet lidt af hvert!!)

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Njord
Som ktm skriver er London et hel.... når man SKAL være der, men som en lang weekendtur, kan jeg kun anbefale den.
Skipper og jeg var derovre for et par år siden, da jeg gerne ville opleve London.
Vi fik en færdigpakke til rimelige penge, til et lidt lurvet hotel og ingen English breakfast, men det var også byen vi ville se.
Vi benyttede undergrunden meget, da vi fik et ugekort, og det var ganske nemt at komme rundt med "cirkelline".
Så skal i afsted, så er der nok at se på.
Jeg kan varmt anbefale at bruge et par timer i Towerbridges gamle maskinrum, en tur på madammens vokshus, London Eye, og er man til natur, så en vandretur gennem HydePark. Og meget mere.
Men vær lige OBS på når du træder ud i en fodgængerovergang, så kommer den nærmeste trafik fra højre
Mvh Ole
Annonce
Og husk at tage rigtig, rigtig mange kontante GBP med HJEMMEFRA, hvis ikke du vil bruge oceaner af tid på at skaffe dig kontanter, når du som mange andre oplever at de ikke tager imod kreditkort. Checks kan du slet ikke bruge.

Man skal ikke sammenligne GB med kontinentet. Jeg var med en kammerat i Birmingham i foråret, i bilsammenhæng kørende i en varevogn. Vi er begge meget berejste i England, men vi havde ingen ambitioner om noget som helst ud over at få dette ærinde overstået.
Kørte straks fra Harwich til Birmingham for at hente nogle meget specielle reservedele. Fjolset havde selvfølgelig alligevel ikke stumperne klar og vi måtte vente 4 timer, før vi kunne komme videre. Derved missede chancen for at tage en færge direkte til DK.
Ventetiden fordrev vi på en af de såkaldet "hyggelige" pubs. Vi fik en lunken, dårligtsmagende draught, helt flad :-( og kom meget hurtigt ud af denne iøvrigt stinkende bule. Det var rarere at spankulere frysende rundt på gaderne.
Vi måtte så tage hele turen til Dover og over til Calais og hjem til ordnede forhold. Vi fik morgenmaden i Holland på et pænt og sobert sted og eftermiddagskaffen i Tyskland ligeledes rent og ordentligt.

År for år bliver England ringere og ringere og dyrere at opholde sig. Et anstændigt hotelværelse starter ved ca. 350 GBP og så er der ingen garanti for en bare nogenlunde ordentlig restaurant med bare antydningsvis kompetent betjening.

De har nogle meget interessante museer indenfor biler, maskiner, fly, krigsvirksomhed osv. osv., meget bedre en det meste på kontinentet.
Jeg tror da nok, at man på de helt vildt dyre steder, stadig kan få gode oplevelser, men så er man som par i dobbeltværelse med middag også befriet for 5-600 GBP for 1 dag.

Med venlig hilsen
ktm

 

Har været i London i flere ombæringer. Heraf 2 gange på hyggeturistoplevelsestur med min søn, da han var hhv 5 år og 8 år. Vi boede på Youth Hostels dels ved Sct Pauls Cathedral samt ved Kings Cross Stationen. Sct Pauls Cathedral ligger centralt og er i en gammel hyggelig bygning. Vandrehjemmet ved Kings Cross Stationen, er nyere, her er der også køkken faciliteter, hvis I er til det, om ikke andet så lige til at smøre en madpakke i. Begge steder er der restaurant hvor morgenmad og aftensmad kan købes. Kan absolut anbefale Youth Hostels frem for billige lurvede hoteller selvom prisen er nogenlunde den samme. Der er altså en anden stemning på vandrehjem. Falder i snak med folk fra forskellige nationaliteter og aldre. Jeg havde min dreng med da Harry Potter feberen var på det højeste, han var særlig glad for at gense Kings Cross Stationen, da toget, "Hogwarts-ekspressen" afgår herfra i Harry Potter filmene. Hvis I har tid og i øvrigt allerede har set div seværdigheder i centrale London, kan jeg anbefale de hæderkronede og gammel engelsk atmosfærefyldte Cambridge eller Oxford universities. Desuden Stonehedge - men det tager vist en hel dag. Hvis I er der på en hverdag kan Old Baily anbefales, da jeg var der for mange år tilbage, kunne "billetter" hentes på den danske ambassade i London.
London er en dejlig storby at besøge. Folk er høflige, venlige og hjælpsomme.
God tur!!
ps jeg kan slet ikke genkende det ktl (eller var det ktm) skriver om London... andet end, at museerne er fantastiske. ,man bliver altid lidt ked af, at man ikke lige havde afsat mere tid. Desuden er London Zoo altså også et besøg værd - måske også selvom man ikke har børn med. Flot gammel have!. Vi tog en "pram" ned ad Themsen til London Zoo, fik derved også indåndet atmosfæren fra "Little Venice", som er Londons svar på Venedig, og hvor "Pram" en til London Zoo kunne tages fra. Mens man sejler (turen tager ca 1/2 time) opleves dele af London man ellers aldrig ville få at se, der ligger hundredevis af flotte husbåde.
Og Ja, englænderne er måske ikke kendt for det gastronomiske, men man klarer sig fint med Pizza - "Deep Pan" pizza-restauranterne kan anbefales. Så bliver der måske mere tid til at fokusere på alt det andet som London i stedet har at byde på.
Rigtig god tur!!!!
hej Njord.

Vi var i England i denne sommer og havde en dejlig tur vi sluttede med to overnatninger i London på Bayswatwr inn, ikke noget stort men okay. Her koster 2 voksne i dobbelt i 2 nætter omkring 2500kr inc morgrnmad (som ikke er den fantastiske english breakfast man ellers får andre steder ude i landet) dvs 500 pr. person pr. nat. Så prøv at se www.yha.org.uk det er meget billigere. Ellers er jeg heller ikke enig med ktm jeg synes der er dejligt i London. Vores børn er ikke så meget til museer men de er fantastiske Tate Modern der ku man gå en halv dag pr dag og det er gratis mange museer er. London eye var en stor oplevelse men dyr (15£) men det værd London har et af verdens mest fantastiske tekniske museer hvis man er til teknik. Er man der kun få dage er en day travller ticket en billig måde at komme rundt, men det koster heller ikke en formue at tage en taxa en gang imellem.Ellers bare at gå og nyde denne utrolige storby. Jeg glæder mig til at komme igen. En tur på Themsen, Hyde park, Picadelly Circus. De græske restauranter laver lammeretter så man kan hører engelene. Dyrt? det er sørme hellerikke billigt at gå to voksne to børn i tivoli + turkort. De andre skal jo også leve.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvis der er lidt drengetur over udflugten kan "Imperial War Museum" anbefales. Der er fine muligheder for at se og til dels pille ved militært isenkram af alle mulige typer.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis