Lakering af Maxi

Hej alle,

Jeg skal i gang med at male min maxi her mellem jul og nytår, men vil gerne vide, hvordan man gør det allerbedst. Håber der er nogen, der kan hjælpesmile På forhånd tak.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fjern alt rust, evt. spartle den..
Så skal du mat-slibe den hvor der er gammel maling, og der hvor der er bart metal skal den have noget grunder først..
Når du har grundet den, skal du slibe den igen, men denne gang med noget meget fint sandpapir - en såkaldt slibepude - mener man kan købe dem i Jem & Fix osv...
Når den er fin glat og jævn over det hele, skal den affedtes, her er bruger du terpentin eller fortynder..
Nu skal du så igang med at male, du kan sagtes bruge spray dåser - bare husk at heller ét lag mere end det begynder at løbe.. Jeg vil nok anbefale 3 - 4 lag.. Det villle være optimalt hvis du har et opvarmet sted, så malingen kan tørre ordentlig.. Husk: Malingen skal tørre ordentligt før du begynder at samle den igen - ellers bliver den hurtig grim af fedt fingre..
HUSK: Alt maling og affedtning BØR forgå i godt ventilerede omgivelser og med åndedrætsværn!!

Held og lykke med det - jeg gjorde det også slev for noget tid siden smile
Tusind tak smile
Man grunder i øvrigt índen man spartler.

Man mellemsliber også imellem hvert lag maling.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Hvad er grunden til, at man grunder inden man spartler?? Umiddelbart giver det ingen mening for mig..

Men du har da ret mht. at man mellemsliber mellem hvert lag maling.. - Man kan ikke huske det hele smile
Citat fra KimArndt

Hvad er grunden til, at man grunder inden man spartler?? Umiddelbart giver det ingen mening for mig..

Men du har da ret mht. at man mellemsliber mellem hvert lag maling.. - Man kan ikke huske det hele smile

Spartelmassen binder bedre.
Annonce
Husk forresten at give den en gang klarlak. Både for holdbarheden og glansen.

mvh
Og spartel indeholder ikke rustbeskytter, som der er i noget grunder. Det skal være det første på metallet.

Men ok, ingen ilt (100% tæt spartel) = ingen rust.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også